
Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Wikipedia Google was the biggest funder in 2020 
along with Wojcicki Foundation 
(YouTube) Foundation while the largest 
donor to its endowment is Arcadia, a 
charitable fund of Lisbet Rausing and 
Peter Baldwin. Other major donors 
include Google.org, Amazon, Musk 
Foundation, George Soros, Craig 
Newmark, Facebook and the late Jim 
Pacha. 

Wikipedia spends $55M/year on salaries 
and programs with a total of $112M in 
expenses in 2020 while all content is 
user-generated (free). 

Non Profit Digital Only In July 2020, there were 
5B visitors to Wikipedia. 
BBC reports, via 
Wikipedia, that the site 
had on average in 2020, 
1.7 billion unique visitors 
every month.

1,700,000,000

FOX Rupert Murdoch has a controlling 
interest in News Corp. 

Rupert Murdoch Executive Chairman, 
News Corp, son Lachlan K. Murdoch, Co-
Chairman, News Corp, Executive 
Chairman & Chief Executive Officer, Fox 
Corporation, Executive Chairman, NOVA 
Entertainment Group. Fox News is owned 
by the Fox Corporation, which is owned in 
part by the Murdoch Family (39% share). 
It’s also important to point out that the 
same person with Fox News ownership, 
Rupert Murdoch, owns News Corp with 
the same 39% share, and News Corp 
owns the New York Post, HarperCollins, 
and the Wall Street Journal. Other top 
share owners: The Vanguard Group, Inc. 
(13.05%), Independent Franchise 
Partners LL..(7.76%), Yacktman Asset 
Management LP (5.55%), BlackRock 
Fund Advisors (4.99%). Grew operating 
revenue to $2.9bn in 2020, from $2.5bn in 
2016.

Publicly Traded TV/digital site 2.6M in Jan. 2021. 3.6 
million households – 
Average weekday prime 
time news audience in 
2020. Website visits in 
Dec. 2020: FOX 332M. 
Source: Adweek and 
Press Gazette. However, 
unique monthly views 
are 113M in Dec. 2020.

833,000,000

CNN The owner of CNN is AT&T. 

The CNN parent company is Warner 
Media LLC, which also owns HBO, Otter 
Media, Warner Brothers, and Turner 
Broadcasting System. Warner Media is 
then owned by parent company AT&T.

According to SEC filings, the biggest 
shareholders include: Randall L. 
Stephenson, John J. Stephens, John T. 
Stankey, The Vanguard Group, Inc. 
(7.43%), BlackRock Fund Advisors 
(4.85%), and SSgA Funds Management,  
Inc. (4.13%). CNN’s operating revenue 
jumped to $1.65bn in 2020, from $1.4bn 
in 2016.

Publicly Traded TV and Digital 2.8 million households 
Jan 2021 – Average 
weekday prime time 
news audience in 2020 
was 1.6. add to this, 
unique visits in Dec. 
2020: CNN 162 million in 
the US. Source: CNN. 
(838 views a month 
worldwide according to 
Press Gazette. 

482,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

E.W. Scripps Local TV (160 
Local Cable TV)

E.W. Scripps: Warren Buffet funded 
EW Scripps to buy Ion Media but 
Comcast owns Scripps' cable provider 
operation. 

The E.W. Scripps Company (NASDAQ: 
SSP) is a diversified media company 
focused on creating a better-informed 
world. As the nation’s fourth-largest local 
TV broadcaster, Scripps serves 
communities with quality, objective local 
journalism and operates a portfolio of 61 
stations in 41 markets. Scripps’ national 
networks reach nearly every American 
through the news outlets Court TV and 
Newsy and popular entertainment brands 
ION, Bounce, Grit, Laff and Court TV 
Mystery. Scripps is the nation’s largest 
holder of broadcast spectrum. Scripps 
runs an award-winning investigative 
reporting newsroom in Washington, D.C., 
and is the longtime steward of the Scripps 
National Spelling Bee. Founded in 1878, 
Scripps has held for decades to the 
motto, “Give light and the people will find 
their own way.” Recently combining Ion 
media with Scripps’ Katz networks and 
Newsy, the move created a full-scale 
national television networks business. 
ION reaches more than 100 million 
homes through over-the-air and pay TV 
platforms.

Scripps said the $2.65 billion deal was 
financed with $800 million in terms loans, 
$550 million in secured notes, $500 
million of unsecured notes, a $600 million 
investment from Warren Buffett’s 
Berkshire Hathaway and cash from Ion’s 
balance sheet. 

Publicly Traded TV/digital site Claims daily reach of 
over 11M. Owns 60 TV 
stations in 41 markets 
(see map) and reaches 
100 million homes. 
Newsy, one of its news 
products has an average 
of 202K unique visitors a 
month (SimilarWeb 
2021) but it's hold of 
local tv, radio, Stitcher, 
Cracked, Newsy and 
more.

330,000,000

ABC NEWS Robert (Bob) A. Iger is Chairman of 
Disney and former CEO of ABC and a 
majority shareholder. 

The largest shareholder is the Laurene 
Powell Jobs Trust, which holds stock that 
she inherited from her husband Steve 
Jobs. Steve Jobs received the Disney 
stock when they acquired Pixar. Majority 
voting shareholders are Robert A. Iger, 
Christine McCarthy, Disney Senior 
Executive Vice President and CFO; Alan 
Braverman, Disney Senior Executive Vice 
President, General Counsel. ABC News 
is a branch of ABC, which is a branch of 
Walt Disney Television, which is a branch 
of Disney Media Networks, which is part 
of The Walt Disney Company. The Walt 
Disney Company who also own ESPN, 
ABC, Lifetime, History, A&E, and FX, 
Marvel Studios and Lucasfilm. The 
Vanguard Group, Inc. (7.66%), 
BlackRock Fund Advisors (4.36%) and 
SSgA Funds Management, Inc. (4.11%).

Publicly Traded TV/digital site 9.9 million -– average 
ABC's "World News 
Tonight" evening news 
ratings race Dec. 2020. 
Nielsen.

300,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

NBC NEWS The Roberts family’s control via super-
voting shares of Comcast which owns 
NBCUniversal News Group who owns 
CNBC and NBC. 

The owner of NBC and MSNBC is 
Comcast. NBC’s parent company is 
NBCUniversal, an umbrella company that 
also owns Fandango, Hulu, Universal 
Pictures, and Telemundo. NBCUniversal 
is then owned by parent company 
Comcast. Brian L. Roberts is Chairman 
and CEO of Comcast Corporation. Since 
2013, the company has been wholly 
owned by Comcast, which bought GE's 
ownership stake. Three biggest 
shareholders: The Vanguard Group, Inc 
(8.11%), Capital Research & 
Management Co. (4.57%), BlackRock 
Fund Advisors (4.26%).

Publicly Traded TV/digital site 8.3 million viewers – 
Average nightly viewers 
of NBC's "Nightly News" 
Dec. 2020. Nielsen. 
ComScore also reports 
their digital uniques for 
Feb. 2021 at 
194,503,000.

249,000,000

CBS NEWS Chair is Shari Redstone, daughter of 
the late Sumner Redstone. The family 
still has majority voting shareholders 
of the parent company Viacom CBS 
Inc. 

The company's main assets include the 
Paramount Pictures film and television 
studio, CBS. Other major owners: The 
Vanguard Group, Inc.(10.19%), Credit 
Suisse Securities (USA) (6.25%), 
BlackRock Fund Advisors, (6.21%), SSgA 
Funds Management (5.88%). CBS News, 
owned by the CBS Corporation, is in turn 
owned by National Amusements. National 
Amusements has an 80% voting majority 
and also owns the major company 
Viacom, the company behind Paramount 
Pictures, Comedy Central, MTV, 
Nickelodeon, BET, CMT, and VH1.

Publicly Traded TV/digital site 6.4 million – Average 
CBS Evening News" 
viewers Dec. 2020. 
Nielsen. ComScore also 
reports their digital 
uniques for Feb. 2021 at 
181,143,000.

192,000,000

YAHOO News Owned by Verizon Media, which 
acquired it in 2017 for $4.48 billion. 
Hans Vestberg (Chairman, CEO). The 
Vanguard Group, Inc. is currently the 
largest shareholder, with 8.1% of shares 
outstanding. Verizon announced in early 
2021, it will put all of its media properties 
(Yahoo Finance, Yahoo Fantasy) 
whereas TechCrunch, AutoBlog and 
Engadget have not been renamed or 
rebranded yet. 

Publicly Traded Digital Only 3M paid subscribers 
across Yahoo media 
brands. Yet, 175M on 
average uniques are 
reported monthly to the 
site by Comscore.

175,000,000

MSNBC Comcast is described as a family 
business. Brian L. Roberts, chairman, 
president, and CEO of Comcast, is the 
son of founder Ralph J. Roberts. The 
Roberts family’s control via super-voting 
shares of Comcast which owns 
NBCUniversal News Group who owns 
CNBC and NBC and MSNBC.

Roberts owns or controls about 1% of 
all Comcast shares and all of the Class 
B supervoting shares, which gives him 
an "undilutable 33% voting power over 
the company". Comcast owns 
NBCUniversal News Group which owns 
CNBC and NBC. Brian L. Roberts is 
Chairman and CEO of Comcast 
Corporation. Since 2013, the company 
has been wholly owned by Comcast, 
which bought GE's ownership stake. 
Three biggest shareholders: The 
Vanguard Group, Inc (8.11%), Capital 
Research & Management Co.(4.57%), 
BlackRock Fund Advisors (4.26%).

Publicly Traded TV/digital site 2.75M in Jan. 2021. 
Average weekday prime 
time news audience in 
2020 was 2M. Nielsen. 
Website visits in Dec. 
2020:  CNBC 170M. 
Source: Adweek and 
Press Gazette.

170,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

NPR Federal government and donors to 
1000 affiliate stations. 

Affiliate stations all raise their own donor 
funds and are given a portion of the 
government funds. Revenue $258 M. 
National donors.

Federally funded 
through 
Corporation for 
Public 
Broadcasting and 
donors

Radio/digital 165M monthly listeners 
(Morning Edition, As It 
Happens, Kai Ryssdal, 
Hourly national news 
feed, Terry Gross)

165,000,000

Hearst Communications Majority owned by Hearst Family. 

The media company owns 50% of A&E, 
20% of ESPN, the History channel, 18 
daily newspapers, 25 lifestyle magazines 
including Esquire and Harper's Bazaar, 
27 local TV stations, satellite radio and 
more. 

Private For Profit Print/digital/TV/
Radio

Local-TV reaches 19% of 
US households. Millions 
of viewers of A&E, 
ESPN, and digital sites. 
Hard to measure as a 
whole. Comscore Feb. 
2021 monthly reports 
161,438 uniques

161,438,000

Forbes Integrated Whale Media Investments 
and the Forbes family. A Hong Kong-
based group of investors holds the 
majority stake in Forbes Media 
company. 

Steve Forbes is the editor-in-chief of 
Forbes magazine. As of spring 2020, the 
magazine’s audience was about 5.8 
million readers. In November 2020, the 
magazine's website had 69 million 
monthly U.S. visitors, according to 
Forbes.

Private For Profit Print and digital 140 million people 
across all platforms 
(2021, self-reported), 
661,404 print circulation 
(2020, Alliance for 
Audited Media), 101.58M 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

140,000,000

Gannett and USA Today 
owned by Gatehouse media 
(see Index for newspapers by 
state)

GateHouse Media is owned by New 
Media Investment Group. Owns 260 
dailies and over 60 local TV stations.

Vanguard and Blackrock are the biggest 
institutional shareholders around 10-14%. 
The Virginia-based company also slashed 
$654 million from the high-interest debt 
incurred by predecessor New Media 
Investment Group to fund Gannett's $1.2 
billion acquisition in November 2019. New 
Media borrowed the funds from private 
equity giant Apollo Capital Management 
through a five-year senior secured term 
loan facility. They refinanced that Apollo 
debt to be $500 million and carries an 
interest rate of 6% and a maturation date 
of 2027, replacing debt that was owed to 
Apollo at a rate of 11.5% and due in 
2024. So I suppose you could say Apollo 
has a pretty big stake in the company as 
well.

Publicly traded 
majority owned by 
hedge fund

Print 
Daily/Digital

8.7M daily circulation 
and 863,000 digital 
subscribers. It is the 
largest U.S. newspaper 
company by far, in print 
circulation. WashPost 
reports via Comscore 
USA Today hit 78.2M 
uniques in Feb. 2021. 

136,425,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

PBS Federal government and donors to 330 
affiliate stations. 

Affiliate stations all raise their own donor 
funds and are given a portion of the 
government funds. Revenue $600M. 
National donors: 
Acton Family Fund
Adobe Foundation
Alfred P. Sloan Foundation
Anne Ray Foundation
Arthur Vining Davis Foundations
The Atlantic Philanthropies
Bill & Melinda Gates Foundation
Charles H. Revson Foundation
Ford Foundation
George Lucas Family Foundation
The Grable Foundation
The John D. and Catherine T. MacArthur 
Foundation
John S. and James L. Knight Foundation
Kern Family Foundation
National Endowment for the Arts
National Endowment for the Humanities
Newman’s Own Foundation
Oculus
Orfalea Foundation
Skoll Foundation
Verizon
W. K. Kellogg Foundation

Federally funded 
through 
Corporation for 
Public 
Broadcasting and 
donors

Television/digit
al 

Each month, PBS 
reaches over 126 million 
people through television 
and 26 million people 
online. PBS reaches 
89% of non-internet 
homes, 82% of lower-
income homes, and 78% 
of rural homes.

126,000,000

New York Post (founded in 
1801)

The New York Post is owned by News 
Corp, owned by Rupert Murdoch who 
also owns Fox News, the London Times, 
The Wall Street Journal and many major 
media properties in Australia.

Publicly Traded Print 
Daily/Digital

184,668 Sunday readers 
(2019, source), 6.5M 
subscribers of that, 5.7M 
get the paper digitally 
(2020, source), 106.85M 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

106,850,000

Bloomberg TV, site, terminals 
and BusinessWeek

Michael Bloomberg owns 88% of 
Bloomberg LP. 

Private For Profit Print and digital Bloomberg LP has 
around 250,000 paid 
subscribers to its website 
(2020, WSJ). It has 
104M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

104,310,000

Advance Publications Patriarch Donald Newhouse and 
Newhouse Family. 

Owns Conde Nast (which owns The New 
Yorker, Vogue, Wired, Vanity Fair, GQ to 
name a few). It also owns Reddit and 
Advance Local.

Private For Profit Print/Digital Wired, The New Yorker 
and Vogue alone each 
have over 1 million paid 
subscribers and add to 
that individual website 
traffic and we are well 
into the millions. Condé 
Nast also introduced The 
Influence Network, 
unveiling new content, 
measurable performance 
and incremental 
audiences according to 
Nielsen. More than 150 
digital video pilots in 
production for the 2020-
21 season. Conde Nast 
content collectively 
reaches over a billion 
people a month. They 
also own Reddit which 
has 81,000,000 uniques 
a month.

100,000,000

Vox Media (includes New 
York, Recode, The Verge, 
Intelligencer and The Cut)

Vox Media is owned by a number of 
investors: NBCUniversal, General 
Atlantic, Providence Equity Partners, 
Comcast Ventures, Daniel 
Rosensweig, Jeffrey Weiner, Accel. 
Vox raised more than $300 million in 
funding, including $200 million from 
NBCUniversal. 

Private/Private 
Equity

Digital only ComScore reports Feb. 
2021, unique visits at 
95,568,000 that includes 
all sites.

95,568,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Business Insider Axel Springer SE German Publisher is 
majority owned by KKR (Henry Kravis, 
George R. Roberts, Jerome Kohlberg 
Jr. Private Equity). 

Axel Springer SE is a German digital 
publishing house which is the largest in 
Europe, with numerous multimedia news 
brands. KKR owns 45% and has a 
majority control.

Private For Profit Print and digital 100k subscribers (2020, 
WSJ), 107.32M on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021). 
ComScore reports 
monthly uniques for Feb. 
2021 are 95,340,000.

95,340,000

Investopedia DotDash is the parent subsidiary, 
founded originally by Scott Kurnit as 
About.com and now owned by Barry 
Diller’s digital media conglomerate, 
IAC and run by CEO Neil Voguel. Huge 
rise in traffic and calls themselves AI 
elite. 

In 2010, Diller exchanged about 4.3 
million IAC shares he held for 4.3 million 
shares of Class B shares in IAC that 
Liberty had held. These Class B shares 
hold a higher voting power than IAC's 
common shares - 10 votes per share. 
This gives him ownership of about 34 
percent of the votes of IAC's shares, the 
largest voting stake in the company. He 
also has the option to increase the voting 
stake to 41 percent in the next nine 
months.

Publicly Traded Digital Only content reaches about 
90 million Americans a 
month.

90,000,000

New York Times Today, the Ochs-Sulzberger family, 
through several trusts, notably the 
Ochs-Sulzberger Trust, controls about 
91 percent of the stock that elects 70 
percent of the company's board 
members. A fifth-generation 
descendant of Ochs-Sulzberger, 
Arthur Gregg (A.G.) Sulzberger, its 
CEO is soft-spoken and measured.

For a hundred years, for better or worse, 
no institution has played a larger role in 
American culture and politics. And no 
corporation with comparable clout has 
been continuously controlled by a single 
family since 1896. Today almost a dozen 
Sulzberger cousins are at the NYT. The 
family has long seen itself as the keeper 
of the public trust. In 2009, Sulzberger Jr 
had to borrow $250m from Slim – at 14% 
interest. In Dec. 2020, the company said 
it had 6 million paying online readers, and 
for the first time more revenue from digital 
than print subscribers. The Times had 
$800m on hand, with $250m available 
through a revolving credit line. It no 
longer has any debt, and last year it paid 
off a loan that allowed it to buy back its 
Manhattan headquarters. Other majority 
shareholders: Carlos Slim Helú and 
Fairpointe Capital (16%), Vanguard 
(8.11%), Blackrock (7.43%). In 2015, it 
was reported that the Ochs-Sulzberger 
trust elects 70 percent of the company’s 
board of directors. https://nymag.
com/intelligencer/2015/08/new-york-
times-heirs.html

Publicly Traded Print 
Daily/Digital

6 million. ComScore 
reports Feb. 2021 with 
89,757,000 monthly 
uniques.

89,757,000

Nexstar Local Television 
News (197 Local Cable TV) 

Perry Sook is the Founder, Chairman 
and CEO and has a controlling 
interest. 

Nexstar in Irving Texas and reaches 68% 
of US household TV. Abry Partners also 
has a seat on the board and Barclays 
Bank lent them $900M in 2016. Pitchbook

Publicly Traded TV/digital site Owns 197 full power 
stations (including 
partner stations) in 115 
markets. Comscore Feb. 
2021 reports 85,548,000 
uniques

85,548,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

CNET Red Ventures owns CNET. Ric Elias is 
Red Ventures CEO and Co-Founder. 
He bought it from Viacom CBS in 2020. 

Red Ventures received $250 million from 
Silver Lake, an international private 
technology investor. Its other minority 
shareholder, General Atlantic, a global 
growth investor, has been with the 
company since 2010.

Private For Profit Digital only 84.34M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021). 

84,340,000

Washington Post Jeff Bezos, Amazon and AWS founder, 
owns Nash Capital that includes the 
Washington Post, Arc publishing and 
Zeus technology for media and ad tech.

Private For Profit Print 
Daily/Digital

3 million subscribers. 
WashPost reports 82.5M 
in Feb. 2021. ComScore 
reports Feb 2021 
monthly uniques 
82,492,000

82,500,000

PBS NewsHour US Government through the 
Corporation for Public Broadcasting 
and corporate and private donors: 

BNSF, Consumer Cellular, Johnson & 
Johnson, Fidelity, Estate of Arnold 
Adams, Agua Fund, American Securities 
Foundation, Paul and Kathy Anderson, 
Georgette Bennett and Leonard 
Polonsky, Jim and Nancy Bildner, 
Cambia Health Foundation, Carnegie 
Corporation of New York, The Annie E. 
Casey Foundation, The Chan Zuckerberg 
Initiative, Arthur D. Collins, Jr. 
Foundation, The Commonwealth Fund, 
The Arthur Vining Davis Foundations, 
Deerbrook Charitable Trust, Doris Duke 
Charitable Foundation, Ford Foundation, 
Foundation for Child Development, Kristin 
Gamble, Google News Initiative, Gruber 
Family Foundation, Harrods Creek Fund, 
Heising-Simons Foundation, William and 
Flora Hewlett Foundation, Jerome 
Jacobson Foundation, Robert Wood 
Johnson Foundation. The Kendeda Fund, 
W.K. Kellogg Foundation, Brigitte 
Kerpsack and Dave Olsen, John S. and 
James L. Knight Foundation, Judy and 
Peter Blum Kovler Foundation, The 
Lemelson Foundation, Lumina 
Foundation, John D. and Catherine T. 
MacArthur Foundation, Jacqueline B. 
Mars, The Andrew W. Mellon Foundation, 
Friedrika Merck, Fund for Nonprofit, News 
at The Miami Foundation, Howard & Abby 
Milstein Foundation, Gordon and Betty 
Moore Foundation, National Endowment 
for the Arts, National Science Foundation, 
John and Wendy Neu Family Foundation, 
David and Lucile Packard Foundation, 
Park Foundation, PEW Charitable Trusts, 
Public Welfare Foundation, Jay and 
Sharon Rockefeller, Roger and Victoria 
Sant Trust, Tom and Laurie Saylak, 
Science Education Partnership Award 
(SEPA) – National Institutes of Health, 
Skoll Foundation, Alfred P. Sloan 
Foundation, George and Camilla Smith, 
Sunrise Foundation,Target Foundation, 
Laurie M. Tisch Illumination Fund, Koo 
and Patricia Yuen

Federally funded 
through 
Corporation for 
Public 
Broadcasting and 
donors

TV/Digital  2.7 million people watch 
the program each night, 
and 8 million individuals 
watch in the course of a 
week, according to 
Nielsen ratings at the 
program's website,

81,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Digital First Media/ Alden 
Global Capital (56 Dailies see 
in tab below) 

Alden Global Capital owns all of Digital 
First. It was founded in 2007 by 
Randall D. Smith. Starting in 2009, 
Smith began quietly buying up 
newspaper chains around the U.S. 
Alden's managing President is Heath 
Freeman. 

Smith, according to a New York Times 
profile published more than two decades 
ago, abhors publicity and avoids 
cameras. His brother, Russ, founded the 
Baltimore and Washington, D.C. alt-
weekly City Papers, selling the 
companies for $4 million before founding 
the New York Press in 1989. Today, 
Alden's Digital First owns about 200 
publications, including The Mercury News 
in San Jose, California, the Los Angeles 
Daily News and the Boston Herald. MNG 
Enterprises, Inc., doing business as 
Digital First Media and MediaNews 
Group, is a Denver, Colorado-based 
newspaper publisher owned by Alden 
Global Capital. Past investors in Alden 
have included the Knight Foundation (a 
nonprofit that, ironically, funds 
sustainable journalism projects), pension 
funds for employees of Coca-Cola, 
Citigroup and CalPERS (the California 
public employees’ retirement fund), as 
well as some nonprofit foundations and 
Swiss financial institutions.

Private Hedge 
Fund

Print 
Daily/Digital

2.7M daily circulation 81,000,000

Weather Channel The Weather Channel is an American 
pay television channel owned by the 
Weather Group, LLC, a subsidiary of 
the Allen Media Group. Byron Allen 
bought the Weather Channel for $300 
million in 2018 from Comcast, Blackstone 
and Bain Capital. Allen considers his 
stewardship of the Weather Channel a 
live-saving endeavor.

Publicly Traded Digital and 
Cable

The Weather Channel 
reaches 80M US 
households.

80,000,000

Tribune (Chicago Tribune and 
10 other dailies see in tab 
below) 

Alden Global Capital owns 32% vying 
for more. Stewart Bainum, Chairman of 
Choice Hotels is now making a bid with 
Swiss billionaire Hansjorg Wyss. Patrick 
and Michele Soon Shiong who owns the 
LA Times owns 24% of Tribune.

Publicly Traded Print 
Daily/Digital

2.5M daily circulation in 
eight states

75,000,000

Sinclair Local Television 
News (246 Local Cable TV)

The Smith Family controls Sinclair. 

David Smith, whose father founded the 
company in the Nixon era, recently ended 
his 28-year reign as CEO, and along with 
his brothers maintains what an industry 
publication called “iron-clad control” of the 
billion-dollar media empire as well as the 
company’s majority financial interest. 
Sinclair controls 72% of US household 
local TV. David Smith, Frederick Smith 
and Christopher Ripley have the most 
control along with 3 largest shareholders: 
HG Vora Capital Management LLC 
6.69%, Conifer Management, LLC, 
5.62%, Vanguard Group Inc 5.56%, 
BlackRock Inc 4.54%. Pitchbook and 
https://www.newyorker.
com/magazine/2018/10/22/the-growth-of-
sinclairs-conservative-media-empire.                       

Publicly Traded TV/digital site Owns 246 owned or 
operated stations in 100 
markets. They have on 
average 2.5M Prime 
Time Viewers. https:
//www.newyorker.
com/magazine/2018/10/2
2/the-growth-of-sinclairs-
conservative-media-
empire

75,000,000

Morning Brew In 2020, Business Insider paid about 
75 million dollars for a majority stake 
in Morning Brew. 

Alex Lieberman and co-founder Austin 
Rief have built Morning Brew from a 
dorm-room project to a $75 million media 
company in less than six years, becoming 
one of the go-to sources for millennials 
seeking business news.

Private For Profit Digital only 2.5 million daily 
subscribers.

75,000,000

https://www.wsj.com/articles/byron-allens-company-buys-weather-channel-for-300-million-1521753337
https://www.wsj.com/articles/byron-allens-company-buys-weather-channel-for-300-million-1521753337
https://www.wsj.com/articles/byron-allens-company-buys-weather-channel-for-300-million-1521753337
https://www.npr.org/2021/03/03/973294835/how-i-built-resilience-alex-lieberman-and-austin-rief-of-morning-brew
https://www.npr.org/2021/03/03/973294835/how-i-built-resilience-alex-lieberman-and-austin-rief-of-morning-brew


Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Univision Wade Davis and Searchlight Capital 
Partners. Mexican media company 
Grupo Televisa retains a 36% stake. 

According to the WSJ, in 2020, "Univision 
Communications Inc. agreed to sell a 
majority stake to a bidding group that 
includes former Viacom finance chief 
Wade Davis and private-equity firm 
Searchlight Capital Partners, ending a 
long period of uncertainty over the fate of 
the Spanish-language broadcaster.

The bidding group paid about $526 
million for the 64% stake in Univision, 
implying an equity valuation of about 
$821 million, according to people familiar 
with the matter. Searchlight was founded 
in 2010 by Erol Uzumeri, Oliver 
Haarmann and Eric Zinterhofer. The firm 
has invested in Spanish-language media 
such as Hemisphere Media and Liberty 
Latin America, a telecommunications 
company with operations in Chile and 
Puerto Rico that is affiliated with media 
mogul John Malone."

Publicly Traded Digital and 
Broadcast

Number 1 Spanish 
language network, 1.3M 
approximate viewers 
(2020, self-reported). 
Prime Time audience 
has continued around 
1.2M, with 72M on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

72,000,000

Buzzfeed/Huffpost BuzzFeed acquired HuffPost from 
Verizon, reuniting CEO Jonah Peretti 
with website he co-founded. 
BuzzFeed. Verizon Media now has a 
minority stake in BuzzFeed as a result 
of the tie-up. 

Buzzfeed is fueled by venture capital, 
originally 50M from Andreessen Horowitz. 
Comcast Corp.’s NBCUniversal invested 
$400 million in the company, valuing it at 
$1.7 billion in a 2016 funding round. But 
growth has slowed considerably in recent 
years. In 2017, the company began 
missing its revenue targets. Losses 
exceeded $50 million in several recent 
years. https://www.wsj.
com/articles/buzzfeed-to-acquire-
huffpost-in-stock-deal-with-verizon-
media-11605808800 

Private For Profit - 
Venture Owned

Digital only Buzzfeed: 64 million 
unique visitors in 
February 2020 (self-
reported). WashPost via 
Comscore reports Feb. 
2021 uniques 63.6M. 

63,600,000

Weather Network Owned by Canadian Pelmorex, the 
Weather Network is a Canadian English-
language weather information specialty 
channel. 

It delivers weather information on 
television, digital platforms and TV apps. 
Currently, The Weather Network is 
available in Canada, the U.S. and the UK. 
Founded in 1989, "Pelmorex" is a 
portmanteau derived from the name of 
the company's chairman and controlling 
shareholder, Pierre L. Morrissette. 
Pelmorex is a market leader in operating 
multi-platform TV, Web and Mobile 
services in weather-related information 
categories under the leading brands The 
Weather Network, MétéoMédia, eltiempo.
es and Clima.  It also operates Canada's 
National Alert Aggregation and 
Dissemination System, part of Alert 
Ready.

Private For Profit Digital and 
Cable

The company reaches 
over 60 million users 
internationally with a 
focus on North America, 
Europe and LATAM.

60,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Gray Television (145 Local 
Cable TV stations across the 
U.S.)

Diversified shareholders. Founded in 
1946 by James Harrison Gray as Gray 
Communications Systems. Gray is 
currently in agreement to buy Quincy 
Media in Illinois. The company has #1 
ranked stations in 77 of its 102 markets 
and #2 ranked stations in 16 markets. 
Gray network affiliations are weighted 
towards NBC and CBS.

Top shareholders are Dimensional Fund 
Advisors LP  (7.69%), The Retirement 
Systems of Alabama (6.83%), Capital 
Research & Management Co. (5.52%), 
The Vanguard Group, Inc. (4.73%), 
Darsana Capital Partners LP (4.66%), 
ClearBridge Investments LLC (4.58%), 
CEO Hilton H. Howell (4.39%) Robin 
Robinson Howell (4.30%)

Publicly Traded TV/digital site Operates 145 television 
stations and leading 
digital properties in 93 
television markets, 
including the number-
one rated television 
station in 68 markets and 
the first or second 
highest rated television 
station in 87 markets.

60,000,000

Newsweek Since Newsweek was spun off from 
Etienne Uzac's International Business 
Times Media in September 2018, 
Newsweek has been owned by 
Jonathan Davis and Dev Pragad.

Etienne Uzac co-founded International 
Business Times, which in 2013 bought 
Newsweek. In 2017, the company was 
rebranded as Newsweek Media Group. In 
2018, CNN reported that Uzac and his 
wife, Marion Kim were resigning from 
Newsweek Media Group. Pragad serves 
as CEO overseeing all of Newsweek's 
operations. Davis has no operational role 
at Newsweek. Davis, is married to the 
president of Christian College, Olivet 
University. In 2020, Uzac pleaded guilty 
to fraud and money laundering charges 
by the Manhattan district attorney’s office 
and has been accused of deep ties to a 
shadowy Christian cult, amid many other 
scandals. The opinion section is brimming 
with right-wing columnists: Nigel Farage, 
Newt Gingrich are regulars, as is Alan 
Dershowitz.

Private For Profit 55M unique monthly 
views, 100K US print 
readers (2020, Media 
Kit)

55,000,000

Wall Street Journal Rupert Murdoch through Dow Jones 
through News Corp

Publicly Traded 
through News 
Corp but majority 
share control by 
Rupert Murdoch

Print 
Daily/Digital

2 million digital 
subscribers (2020, 
Neiman) 
Washpost reports via 
Comscore WSJ hit 54.1
M in Feb. 2021.  

54,100,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

US News and World Report Mortimer Zuckerman, a Canadian 
American billionaire media proprietor, 
magazine editor, and investor. 

He is the co-founder, executive chairman 
and former CEO of Boston Properties, 
one of the largest real estate investment 
trusts in the US. worth an estimated 2.7 
billion. Mortimer Zuckerman donates to 
both Democrats and Republicans with 
more donations going to Democrats. U.S. 
News generates revenue through 
advertising. Founded in 1933, U.S. News 
is headquartered in Washington, D.C. 
with advertising, sales and corporate 
offices in New York and New Jersey and 
Brian Kelly has been the chief content 
officer since April 2007. The company is 
privately owned by Mortimer B. 
Zuckerman, with Eric Gertler serving as 
the Executive Chairman, William Holiber 
as the President & Chief Executive 
Officer, Kim Castro as the Editor & Chief 
Content Officer, Neil Maheshwari as 
Chief Financial Officer and Chief 
Operating Officer and Brian Kelly as 
Editorial Director and Executive Vice 
President. Other titles include: usnews.
com, annual guides of the authoritative 
Best Colleges and Best Hospitals 
rankings, as well as U.S. News Live with 
flagship conferences on important 
national conversations surrounding the 
Healthcare of Tomorrow and Workforce 
of Tomorrow.

Private For Profit Print and 
Digital

52.46M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

52,460,000

Advanced Local Patriarch Donald Newhouse and 
Newhouse Family. 

(also owns Conde Nast which owns 
Vogue, Wired, Vanity Fair, GQ to name a 
few). Advance Publications is an 
American media company owned by the 
descendants of Samuel Irving Newhouse, 
Sr. A subsidiary, Advance Local, operates 
12 local news and information websites 
affiliated more than 30 newspapers. Its 
headquarters are at 1 World Trade 
Center in New York, New York

Private For Profit Print 
Daily/Digital

52M monthly uniques on 
local sites and 11M 
social media followers for 
Advance Local

52,000,000

The Hill Capitol Hill Publishing Corp., a 
subsidiary of News Communications 
Inc. The owner. Jimmy Finkelstein is 
the current CEO of New 
Communications described as a 
“Republican and longtime friend who 
served as a fundraiser for Giuliani’s 
failed 2008 presidential run. 

CNN reports, "Finkelstein resides at the 
nexus of President Trump, Rudy Giuliani, 
and John Solomon, the now-former 
executive at The Hill and current Fox 
News contributor who pushed conspiracy 
theories about Ukraine into the public 
conversation."

Private For Profit Print and 
Digital

51.66M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

"print circulation of above 
24,000 and is read by 
opinion leaders, 
including 100% of 
Congressional offices, 
the White House, 
political pundits, 
association executives, 
lobbyists and corporate 
leaders" (2021, self-
reported)

51,660,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

CBS 60 Minutes Chair is Shari Redstone, daughter of 
the late Sumner Redstone. The family 
still has majority voting shareholders 
of the parent company Viacom CBS 
Inc. 

The company's main assets include the 
Paramount Pictures film and television 
studio, CBS. Other major owners: The 
Vanguard Group, Inc.(10.19%), Credit 
Suisse Securities (USA) (6.25%),
BlackRock Fund Advisors, (6.21%), SSgA 
Funds Management (5.88%).

Publicly Traded TV/digital site Averaging 10.3 million 
per show 2020 season. 
Marketwatch.

50,000,000

McCLatchy (30 major dailies 
see in tab below)

Chatham Assets Management led by 
Anthony Melchiorre, a Chicago-area 
native who has earned a reputation on 
Wall Street as a tough negotiator. 

Mr. Melchiorre manages over $4 billion in 
assets for clients through various funds, 
including some listed under a Cayman 
Islands address, where more favorable 
tax rates apply. Chatham’s media 
interests are led by two of its partners, 
Evan Ratner, a longtime Wall Street 
investor and a former analyst with 
Goldman Sachs, and Barry Schwartz, 
who has specialized in debt investments. 
Prior to buying McClatchy, Chatham 
Asset Management, acquired two-thirds 
of Canada's Postmedia, the publisher of 
The National Post, The Vancouver Sun 
and several other major Canadian 
papers, by trading a portion of the money 
it was owed for the majority ownership 
stake. 

Private Hedge FundPrint 
Daily/Digital

1.6M daily circulation, 
2.4M Sunday circulation

48,000,000

AP Founded as an independent news 
cooperative, whose members are U.S. 
newspapers and broadcasters. 

AP announced April 2021 that Google will 
help fund its expansion of its local news 
experiment called StoryShare, which 
helped newsrooms quickly share 
information around COVID. Currently 130 
US newsrooms are using this service. 
Historically, local US newspapers have 
reported paying $1 million for the annual 
feed. AP reported in 2018, “growing 
revenue to $518.4 million in a challenging 
year for media... finishing our sixth 
consecutive year debt free.” But they 
have been losing licensing fees from mid-
tier newspapers over the past 5 years. 
Overall revenue was down almost $100M 
from 2016. Revenue 2015 to 2016 grew 1 
percent to $604.0 million, up from $595.7. 
More than 80% of AP revenue is from 
licensing fees, 7% is from AP ENS a 
broadcasting software, 8% came from 
licensing AP GMS provides global 
broadcasters with on-the-ground 
broadcast facilities, producers, reporters 
and technicians whenever and wherever 
news breaks, a Google grant funded AP 
StoryShare, a pilot project aimed at 
increasing local news coverage and 
fostering collaboration among our 
member news organizations in New York 
state. With support from the Google News 
Initiative, boost AP’s 50-state presence 
with the addition of 14 statehouse 
reporters in an unprecedented 
collaboration with Report for America. 
https://www.ap.org/about/annual-
report/2019/

Non profit 
cooperative.

Digital only More than half the world’
s population sees AP 
journalism every day. 
While its own website 
counts on average 45.67
M unique visitors on 
average per month 
(SimilarWeb 2021).

The AP Network
-248 locations worldwide
-9 regional editing hubs
-99 countries
-Unrivaled 50-state 
footprint with a reporter 
in every U.S. state 
house. 
-AP News app had 653k 
downloads in 2019 and 
2.2 million users
-Over 1 billion page 
views on the platform
-AP’s output over:
2,000 stories per day
3,000 photos per day
200 news and sports 
videos per day
11,000 hours of LIVE 
video

Twitter: 13.7M followers
Facebook: 739K 
followers
LinkedIn: 167K followers
Instagram: 408K 
followers
YouTube: 1.1M 
subscribers and nearly 3 
billion views. More than 
half the world's 
population sees an AP 
story every day. 

45,670,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

The Verge (Vox) Vox Media, who owns The Verge, is 
owned by NBCUniversal, General 
Atlantic, Providence Equity Partners, 
Comcast Ventures, Daniel 
Rosensweig, Jeffrey Weiner, Accel.

Private/Private 
Equity

Digital only 44.40M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

44,400,000

Lee Enterprises (70 dailies 
see in tab below) 

In January 2020, Warren Buffett's 
Berkshire Hathaway decided to sell its 
newspaper business to Lee 
Enterprises Inc LEE.N for $140 million 
in cash. As part of the transaction, 
Berkshire became Lee’s sole lender, 
refinancing the Davenport, Iowa-based 
company’s existing debt and lending 
$576 million at a 9% interest rate. 

Largest institutional owners include 
Cannell Capital LLC, Alden Global 
Capital, Franklin Mutual Advisors, Brent 
Baird holds about 6.0% of the company 
stock. CEO Kevin Mowbray is the owner 
of 1.6% of the company's shares.

Publicly Traded Print 
Daily/Digital

1.2 M daily subscriptions 
and 43 M unique visitors 
to sites

43,000,000

The Guardian Guardian Media Group plc (GMG) is a 
British based mass media company 
owning various media operations 
including The Guardian and The 
Observer. The group is wholly owned 
by the Scott Trust Limited, which 
exists to secure the financial and 
editorial independence of The 
Guardian in perpetuity.  

In 2008, it replaced the Scott Trust, which 
had owned The Guardian since 1936 into 
a not-for-profit Scott Trust, which has an 
endowment of £1bn built up over many 
years through past investments in 
companies such as AutoTrader.

Annette Thomas is chief executive officer 
of Guardian Media Group, the parent 
company of The Guardian and The 
Observer. In her twenty-five-year career, 
she has overseen some of the leading 
academic publishing and data analytics 
companies in the world including CEO of 
Macmillan Science and Education, where 
she launched Digital Science and was 
CEO of Web of Science Group.

Non Profit Print and digital 107,899 average print 
circulation per issues 
(2021, ABC), 53,585 
paid print subscribers 
(2021, ABC), 1M digital 
subscribers & regular 
contributors (2020, self-
reported), the WashPost 
via ComScore reported 
monthly uniques for Feb. 
2021 41.5M in the U.S.

41,500,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Reuters Thomson Reuters, owned by the 
Thompson Corporation, is controlled 
by Canada’s Thomson family led by 
David Kenneth Roy Thomson. 

Reuters News employs around 2,500 
journalists and 600 photojournalists in 
about 200 locations worldwide. Last year, 
it made $73 million in pretax profit on 
$628 million in revenue. It has an unsual 
funding structure. In 2018, Blackstone 
purchased a 55% majority stake in the 
Financial & Risk (Refinitiv) business to 
compete against Bloomberg LP. 
However, as part of the deal, Blackstone 
agreed to pay Reuters News a minimum 
of $325m per year for 30 years, in effect 
giving the newsroom a nearly $10 billion 
endowment. In January, Blackstone sold 
Refinitive to the London Stock Exchange 
Group. Reuters receives at least $325 
million a year for the next 28 years from 
the entity that operates the British 
exchange, and nearly 60 percent of the 
newsroom’s costs were funded by the 
vendor agreement last year, reports NYT. 

Reuters has also now added a paywall. 
Longstanding bylaws that govern Reuters 
make a takeover of the newsroom nearly 
impossible. A so-called poison pill 
provision prevents any one entity from 
owning more than 15 percent of the news 
operation. Another provision gives the 
directors of the trust that governs Reuters 
the power to veto or endorse any 
takeover.

Publicly Traded Digital only Reuters news reported in 
2017 that it reaches 1 
billion people worldwide 
through
multiple platforms. They 
have over 750 TV 
broadcasters in 115 
countries,
including prominent 
networks and 
government-sponsored 
broadcasters, 1,000 
newspaper clients, 
including 13 of the top 15 
newspapers globally, 41 
million unique monthly 
visitors to Reuters.com, 
2 million active users of 
Reuters TV, Hundreds of 
thousands of 
professionals
using Thomson Reuters 
premium financial,
legal, tax and accounting 
products. 

41,000,000

Telemundo Comcast owns Telemundo, which 
includes its Telemundo network, which 
spans 210 markets through its 16 owned 
stations and broadcast and cable 
affiliates, as well as mun2

Publicly Traded Digital and 
Broadcast

Passing 10 Million 
Subscribers, Telemundo 
Becomes Top US 
Broadcast Network On 
YouTube, Regardless Of 
Language, reports 
Forbes. Rival Univision 
has half as many. 
Through all its YouTube 
channels, Telemundo 
has a combined 35 
million subscribers 
across its portfolio. 
Reaching 94% of U.S. 
Hispanic TV households 
in 210 markets through 
28 local stations, 51 
affiliates and its national 
feed. Telemundo also 
owns WKAQ, a television 
station that serves 
viewers in Puerto Rico.

35,000,000

The Atlantic Laurene Powell Jobs owns The 
Atlantic through her for-profit 
corporation, Emerson Collective.

Private For Profit Print and digital 714,514 circulation 
averages for six months 
ending Dec. 2020 (2020, 
Alliance for Audited 
Media). In March 2020, 
the site had a serious 
bump of 68 million 
unique users, 136% 
more than March 2019, 
according to Digiday. 
Similar Web reports 34M 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

34,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

The Daily Beast The Daily Beast is owned by Barry 
Diller’s Internet media company 
IAC/InteractiveCorp and has received 
most of its funding from the company. 

The Daily Beast began without 
advertising and has gradually introduced 
ads since early 2009, founded in 2008 by 
former Vanity Fair and New Yorker editor 
Tina Brown that primarily aggregates 
content from across the web.

Publicly Traded Digital Only 33.83M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

33,830,000

Financial Times Japanese financial news giant Nikkei. 

Based in London, England, the paper has 
its core editorial offices across Britain, the 
United States, and continental Europe. In 
July 2015, Pearson sold the publication to 
Nikkei for £844 million (US$1.32 billion) 
after owning it since 1957.

Private employee-
owned, Japan's 
largest media 
company.

Print and digital 1.1M subscribers https:
//www.ft.
com/content/2e75b409-
1a58-4d9e-b96f-
25843810f5ff and 32.95
M on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

32,950,000

Epoch Times Founded in 2000 by John Tang, an 
Atlanta-based follower of the Chinese 
spiritual movement Falun Gong, 
Epoch Times is funded by Falun Gong, 
a religious group that has been called 
a doomsday cult. 

The Epoch Times in the US is a pro-
Trump, nonprofit news outlet owned by 
members of Falun Gong, a religious 
group started by a fervently anti-
communist Chinese, now American, Li 
Hongzhi who is its spiritual leader that 
“believes in a coming judgment day that 
will send communists to hell and says 
Trump is helping accelerate that timeline,” 
a recent NBC News investigation found. 
Epoch Times spent around $11 million on 
pro-Trump Facebook ads before being 
banned from buying Facebook ads that 
spread conspiracy theories is barred by 
Facebook after trying to conceal its 
tracks. Epoch Media Group and Falun 
Gong's outreach work are done together 
with Shen Yun, a dance group known for 
its ubiquitous advertising and unusual 
performances. Its leaders opposed 
homosexuality, feminism and popular 
music, and claimed to be a god who can 
float and walk on the wall. https://www.
nytimes.
com/2020/10/24/technology/epoch-times-
influence-falun-gong.html.  

Non Profit Digital and 
Print

Epoch Times sells 
subscriptions in dozens 
of countries and makes 
some content available 
free on its website. 
Massive mailings have 
been reportedly 
delivered to households 
across the US and 
Canada, mostly in 
majority-white rural 
areas. Much of its growth 
was fueled by the $11M 
it spent on pro-Trump 
Facebook ads over 
2019. Two Canadian 
Post workers were 
suspended in 2021 for 
refusing to deliver the 
paper in Saskatchewan, 
Canada. It gets about 5.7 
million readers per 
month in Canada. It 
occasionally mails out 
free, unsolicited sample 
editions through Canada 
Post as advertising mail. 
Its affiliated television 
network, New Tang 
Dynasty (NTD), with 30 
million Facebook 
followers. Republican A-
listers appeared on its 
YouTube shows, right-
wing pundits in its print 
pages. Its web traffic 
spiked. The Epoch 
Times can currently 
claim the most popular 
Apple newspaper app in 
the country (The New 
York Times is No. 2). 
The Atlantic wrote 
"Inside The Epoch 
Times" which offers more 
in depth research. 31.36
M on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

31,360,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Newsmax Media West Palm Beach based Newsmax 
media was founded in 1998 by 
Christopher Ruddy, the network’s 
CEO, who is a friend of Mr. Trump’s 
and speaks to him often. 

He is a member of Mr. Trump’s Mar-a-
Lago Club in Palm Beach, Fla. 
Christopher Ruddy founded Newsmax in 
1998 with a $25,000 investment along 
with Richard Mellon Scaife, who owned 
the Pittsburgh Tribune-Review, where 
Ruddy worked as a national 
correspondent. As of a 2010 report 
quoting Forbes, "the duo quickly raised 
$15 million from 200 private investors and 
then bought them out in 2000. According 
to Folio in 2010, Ruddy owned a 60 
percent stake with the rest owned by 
Scaife. In 2014, they launched Newsmax 
TV.

Private For Profit Print, Digital 
and TV

 “Greg Kelly Reports,” 
notching 1.06 million 
viewers on November 
2020 per night

30,000,000

Los Angeles Times Patrick and Michele Soon Shiong Private For Profit Print 
Daily/Digital

360,000 digital 
subscribers, 2M Sunday 
print readers, more than 
30M unique latimes.com

30,000,000

Graham Media Group Graham Holdings Company is a 
diversified American conglomerate 
holding company that once owned The 
Washington Post newspaper and 
Newsweek magazine. Timothy O’
Shaughnessy is president and chief 
executive officer of Graham Holdings. He 
oversaw investments and acquisitions 
and the sale of The Washington Post. 
Andrew Rosen, Charirman and CEO of 
Kaplan inc. is the EVP of Graham 
Holdings. Today, Graham Holdings owns 
Slate and Foreign Policy Magazine and 
Graham Media Group. 

Graham Media Group owns 6 local 
televisions stations and Social News 
Desk, headquartered in Atlanta, that 
provides its 2500+ worldwide newsroom-
customers with a single dashboard to 
publish, measure, curate and monetize 
local news content on social platforms. 
Headquartered in Arlington County, 
Virginia, and incorporated in Delaware, 
Donald Graham owns 11% with 
Blackrock and The Vanguard Group as 
the other largest shareholders. Graham 
Media Group is headquartered in Chicago 
with Emily L. Barr as president. 

Publicly Traded Print and 
Digital

Graham Media local TV 
stations reach 6.2% of 
US households. Slate 
has 21M monthly 
uniques and Foreign 
Policy counts 1.2M.

30,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

American Journalism Project Run by VC and Texas Tribune founder 
John Thornton and giving out over 
$50M to digital-only nonprofits with 
Facebook Journalism Project funding 
along with:

$1.5 million grant from the Boston-based 
Abrams Foundation
$500,000 grant from the New York-based 
Horace W. Goldsmith Foundation, Knight 
Foundation, Arnold Ventures, Emerson 
Collective (Laurene Powell Jobs), Craig 
Newmark Philanthropies, Pierre 
Omidyar's Democracy Fund, Christopher 
Buck and Dr. Hara Schwartz, Lumina 
Foundation, Erin and John Thornton. 
Thornton calls these new digital media 
outlets, Community News Organizations 
(CNO). Our "support is designed for 
nonprofit news organizations with 
ambitious plans to grow their revenue and 
programs that support informed 
communities, plus targeted early stage 
investments in leaders and communities 
that present a unique opportunity to 
change the local news landscape where 
they operate." It's CNOs include The 
Beacon in Kansas City, MO, Centro de 
Periodismo Investigativo in San Juan, 
PR, City Bureau in Chicago, IL, Cityside 
in Oakland, CA and more.

Non Profit Digital only They donate to digital 
news startups as a 
portfolio so not really a 
news site onto itself. "We 
don't track audience 
across the portfolio. If it's 
helpful, the total 
population served is 29M 
(the people who benefit 
from the journalism of 
our grantees because 
they live in those 
communities)." - Patty 
Slutsky, Chief 
Development Officer via 
email

29,000,000

Frontline PBS Corporation for Public Broadcasting. 
Top Donors: 
Corporation for Public Broadcasting, John 
D. and Catherine T. MacArthur 
Foundation, Ford Foundation, Abrams 
Foundation, Park Foundation, The John 
and Helen Glessner Family Trust, 
Heising-Simons Foundation, and the 
FRONTLINE Journalism Fund with major 
support from Jon and Jo Ann Hagler on 
behalf of the Jon L. Hagler Foundation. 
Additional support for the FRONTLINE 
Journalism Fund is provided by: The 
Arches Foundation, Joseph Azrack and 
Abigail Congdon, Millicent and Eugene 
Bell Foundation, the Clinton Family Fund, 
Laura DeBonis and Scott Nathan, John 
Duff, Gene S. Fisch, the Edith M. 
Greenwood Trust, the Ralph & Marsha 
Guggenheim Family Foundation, Gale R. 
Guild, Thomas and Karen Hamilton, 
Thomas P. Jalkut, Chris and Lisa Kaneb, 
Ruggles Family Foundation, Tom Stair 
and Lucy Caldwell-Stair, Corey David 
Sauer, and Koo and Patricia Yuen 
through the Yuen Foundation. 

Federally funded 
through 
Corporation for 
Public 
Broadcasting and 
donors

TV/Digital 870,000 average prime 
time viewers. https:
//www.
documentarytelevision.
com/public-
television/the-pbs-series-
ranker-for-eleven-
strands-average-
audience-and-trends-
2015-2018/

26,100,000

Politico Launched in 2007, Politico was entirely 
funded by Robert Allbritton, an 
investor and Beltway media scion and 
Allen was the first reporter hired by 
Politico’s founding editors, John F. 
Harris and Jim VandeHei. 

Politico was part of a new wave of digital 
media brands—The Huffington Post, 
BuzzFeed, Business Insider, Vice, an 
early iteration of Vox Media. In 2015, the 
company endured a dramatic split with a 
coterie of top personnel, including Jim 
VandeHei, Mike Allen, and Roy Schwartz, 
who would go on to create a highly 
influential competing news start-up, 
Axios. 

Private Equity Digital only 26M unique visitor visits 
per month (2021, self-
reported)

26,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Houston Chronicle Owned by Hearst Communications which is majority owned by the Hearst Family.Private For Profit Print 
Daily/Digital

 825,000 daily readers,
1.4M Sunday readership, 
95 million website page 
views (2019, Hearst 
Communications), 25.2M 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

25,200,000

Time Marc and Lynne Benioff. Marc Benioff is 
the founder of SalesForce who now owns 
Slack.

Private For Profit Print and digital 24.71M monthly uniques 
on average according to 
SimilarWeb 2021.

24,710,000

The Washington Examiner 
(absorbed the Weekly 
Standard)

It is owned by MediaDC, a subsidiary 
of Clarity Media Group, which is 
owned by Philip Anschutz who owns 
The Anschutz Entertainment Group 
(AEG). AEG is an American worldwide 
sporting and music entertainment 
presenter and a subsidiary of The 
Anschutz Corporation. It is the world's 
largest owner of sports teams and sports 
events. Under the AEG Presents brand, it 
is the world's second largest presenter of 
live music and entertainment events after 
Live Nation. 

The Washington Examiner is an 
American conservative news website and 
weekly magazine based in Washington, 
D.C. Famously reclusive, Philip Anschutz 
who also owns the Washington Examiner 
and AEG entertainment — he has given 
only two interviews in the past 30 years 
— the 69-year-old has never discussed 
how he ended up owning two money-
losing publications or what he wants to do 
with them, but his intentions seem clear. 
Anschutz’s company is privately held, and 
longtime aide Jim Monaghan declined to 
comment on whether the newspapers are 
profitable and if there is a business plan 
in place for that to happen.

Founded in 1995, the Standard, which he 
absorbed into the Examiner, provided its 
first owner, Rupert Murdoch, with a 
Washington platform that bashed the 
White House during the Clinton years and 
enjoyed a privileged position during the 
presidency of George W. Bush, when it 
became one of the most aggressive 
champions of the war in Iraq. Anschutz 
acquired it last spring, reportedly for the 
bargain price of $1 million.

Private For Profit Former 
newspaper and 
now magazine 
and digital site

22 Million Monthly 
Unique Visitors, 90K 
print readers (2021, 
Media Kit), 12.10M on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

22,000,000

Rolling Stone Jay Penske, heir to the Penske Truck 
Leasing Company, bought Rolling 
Stone and recently became 50% owner 
in SXSW event business.

"Quietly established himself as a major 
media player by acquiring flagging print 
titles and painstakingly resuscitating 
them. In 2012, Penske Media Corporation 
bought Variety. Two years later, W.W.D. 
Most recently, at the end of last year, the 
company snatched up Peter Brant’s art-
world publishing empire. In December 
2017, Penske bought up Jann Wenner’s 
remaining stake in Rolling Stone, his 
biggest trophy. Now, Penske has gone in 
for the rest." 

Private For Profit Print, digital 
and events

21.36M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021)., 4K 
print subscribers, 9.5K 
digital subscribers, 50K 
circulation (2018, Media 
Kit)

21,360,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Slate Graham Holdings Company owns 
Slate. 

This American conglomerate holding 
company once owned The Washington 
Post newspaper and Newsweek 
magazine. Headquartered in Arlington 
County, Virginia, and incorporated in 
Delaware, Donald Graham owns 11% 
with Blackrock and The Vanguard Group 
as the other largest shareholders. 
Graham Media Group is headquartered in 
Chicago with Emily L. Barr as president. 
Graham Media Group seven local TV 
stations in Texas, Florida and other 
markets.

Publicly Traded Digital 20.66M website a month 
(2021, SimilarWeb), 
60,000 paying members 
of Slate Plus (2020, 
NiemanLab)

20,660,000

Drudge Report The Drudge Report is a U.S. based 
news aggregation website founded by 
Matt Drudge, and run with the help of 
Charles Hurt and Daniel Halper. 

In his 25-year career, Mr. Drudge has 
proved himself an expert aggregator, a 
digital journalist who links to articles 
plucked from the web. And he has done it 
with style, packaging his links with 
tabloid-poetry headlines that make 
readers click. He originally charged 
newsletter subscribers $10/month. In 
2019, Drudge left its advertising rep of 20 
years, Intermarkets, and "in favor the 
nascent Granite Cubed, according to NY 
Post and Buzzfeed News, which said the 
fledgling company is owned by Margaret 
Otto, whose family has an association 
with the Drudge family going back years."

Privately owned 
limited liability 
company called 
Digital, LLC

Digital Only According to Lysiak, the 
site drew in a billion page 
views a month in its 
heyday but more recently 
has been pulling in 20 
million views. 
TheRighting told The NY 
Post that the Drudge 
Report had 1,291,000 
unique visitors in 
September, according to 
data supplied by 
comScore, down from 
2,340,000 in the same 
month a year ago. While 
SimilarWeb is showing 
44M monthly uniques in 
March 2021.

20,000,000

Daily Wire Wholly-owned by Bentley Ventures, 
LLC (formerly Forward Publishing, 
LLC) which is itself owned by Jeremy 
Boreing, Ben Shapiro, Caleb 
Robinson, and Farris Wilks. 

In 2020, the company is profitable and 
grossed $65 million in revenue. Shapiro is 
now moving into entertainment. Caleb 
Robinson and Ben Shapiro launched The 
Daily Wire in 2015 with an initial 
investment by Farris Wilks. As of July 
2020, Shapiro npr Boreing claim they 
have ever met Dan Wilks or received any 
money from Wilks Brothers, LLC. The 
company says it reached self-funding in 
month 14 and has powered its own 
growth from revenue since that time.

Private For Profit Digital Only 19.91M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

19,910,000

Dallas Morning News Robert W. Decherd has majority 
control of the A. H. Belo Corporation, 
is Texas' oldest continually operating 
company. 

In February 2020, Robert W. Decherd, 
the Company’s chairman, president and 
Chief Executive Officer, has acquired 
125,844 shares of the Company’s Series 
B stock and 2,000 shares of Series A 
stock in private transactions with 
members of the Moroney family. With 
these purchases, Decherd and The 
Decherd Foundation own 91.6 percent of 
the Company’s Series B shares and his 
total voting power is approximately 52.6 
percent.

Publicly traded Print 
Daily/Digital

46,723 digital 
subscribers (September 
2020, source Dallas 
Morning News) 19.86M 
on average monthly 
uniques (2021, source 
SimilarWeb)

19,860,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Wired Patriarch Donald Newhouse and 
Newhouse Family owns Conde Nast 
(which owns The New Yorker, Vogue, 
Wired, Vanity Fair, GQ, to name a few). It 
also owns Reddit and Advance Local.

Publicly Traded Print and 
Digital

1M see Preserving 
America's Thought 

Leader Magazines, Heidi 
Legg. Total paid and 

verified circulation in the 
past six months ending 

12/31/20: 892,887 
according to the Alliance 

for Audited Media. 
SimilarWeb reports on 

average monthly unique 
visits of 18.36M.

18,360,000

National Geographic National Geographic Partners, LLC is a 
joint venture between The Walt Disney 
Company and the namesake non-profit 
scientific organization National 
Geographic Society. The company 
oversees all commercial activities related 
to the Society, including magazine 
publications and television channels

Joint 
NonProfit/For 
Profit

Print and digital 17.16M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), 
500,000 national 
circulation (2019, media 
kit) Total paid and 
verified circulation in the 
past six months ending 
12/31/20: 2,040,072 
according to the Alliance 
for Audited Media.

17,160,000

The New Yorker Patriarch Donald Newhouse and 
Newhouse Family own Conde Nast 
(which owns The New Yorker, Vogue, 
Wired, Vanity Fair, GQ to name a few). It 
also owns Reddit and Advance Local.

Private For Profit Print and digital 5.3M monthly print 
readers, 17.6M average 
monthly digital unique 
views (2021, MediaKit), 
16.51M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021). Total 
paid and verified 
circulation in the past six 
months ending 12/31/20: 
1,259,074 according to 
the Alliance for Audited 
Media.

16,500,000

Vanity Fair Patriarch Donald Newhouse and 
Newhouse Family own Conde Nast 
(which owns The New Yorker, Vogue, 
Wired, Vanity Fair, GQ, to name a few). It 
also owns Reddit and Advance Local.

Publicly Traded Print and digital 7.5M Monthly Readers 
(2021, Conde Nast), 
14.74M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

14,740,000

Townhall Media Previously published by the Heritage 
Foundation, it is now owned and 
operated by Salem Communications. 
Townhall Media is a conservative 
media company including HotAir.com, 
Townhall.com, PJMedia.com, 
BearingArms.com, RedState.com, 
Twitchy.com, and Townhall Finance. 

THM is a Salem Media Group company 
run by Jonathan Garthwaite, Vice 
President and General Manager. Salem 
Media Group, Inc. is an American radio 
broadcaster, Internet content provider, 
and magazine and book publisher based 
in Camarillo, California, targeting 
audiences interested in Christian values 
and what it describes as "family-themed 
content and conservative values." Stuart 
W. Epperson is co-founder and chairman 
of Salem Communications, and a 
member of the conservative Council for 
National Policy. In 1984 and 1986, 
Epperson was the Republican nominee 
for the fifth Congressional district of North 
Carolina.

Publicly traded on 
the NASDAQ.

Digital, radio, 
print

Salem owns and 
operates 99 radio 
stations, with 56 stations 
in the nation’s top 25 top 
markets – and 28 
stations in the top 10 
markets. Through its 
rapidly-growing network 
of Christian and 
conservative opinion 
websites—driving over 
200 million monthly page 
views. Townhall.com has 
traffic of 14.33M unique 
visitors per month 
according to SimilarWeb.

14,330,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

TechCrunch Verizon Media. 

TechCrunch was founded in June 2005 
by Archimedes Ventures, led by partners 
Michael Arrington and Keith Teare. 
In 2010, AOL acquired the company for 
approximately $25 million. Then Verizon 
Media acquired Yahoo and AOL and their 
brands, including TechCrunch, in 2017 for 
$4.48 billion. Hans Vestberg (Chairman, 
CEO). The Vanguard Group, Inc. is 
currently the largest shareholder, with 
8.1% of shares outstanding. Verizon 
announced in early 2021, it will put all of 
its media properties (Yahoo Finance, 
Yahoo Fantasy) whereas TechCrunch, 
AutoBlog and Engadget have not been 
renamed or rebranded yet. Since the 
acquisition of AOL and Yahoo by Verizon, 
the site has been owned by Verizon 
Media.

Private For Profit 14.09M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

14,090,000

New York Magazine Vox Media is owned by NBCUniversal, 
General Atlantic, Providence Equity 
Partners, Comcast Ventures, Daniel 
Rosensweig, Jeffrey Weiner, Accel.

Vox Media bought New York Magazine 
and New York Media, home of the 
websites The Cut (style, culture), Grub 
Street (food), Intelligencer (politics), The 
Strategist (shopping) and Vulture (pop 
culture). 

Private/Private 
Equity For Profit

Print and digital 325K print circulation, 
13.7M monthly unique 
visitors digital audience 
(2021, MediaKit). Total 
paid and verified 
circulation in the past six 
months ending 12/31/20: 
212,419 according to the 
Alliance for Audited 
Media.        

13,700,000

Inc. Inc. is owned by Mansueto Ventures. 
Joe Mansueto, CEO of Morningstar, 
bought Fast Company and Inc in 2005 
because he loves both brands and relied 
on them to build his own company, 
Morningstar. He is also owner of Major 
League Soccer club Chicago Fire FC.

Private For Profit Digital and 
Print

13.64M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

13,640,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Blaze Media Mark Levin’s CRTV and Glenn Beck’s 
The Blaze have merged to form a right-
wing media and opinion giant. 

The CEO is Tyler Cardon and the 
president is Gaston Mooney. Based in 
Irving, Texas, where it has studios and 
offices, as well as in Washington, D.C. 
Blaze Media — which was created as a 
result of the 2018 merger between The 
Blaze, a pay-TV network founded by 
Glenn Beck, and CRTV, an online 
subscription network that owns 
Conservative Review — now has 450,000 
paid subscribers to BlazeTV, paying on 
average $102 a year. Axios reports.

Private For Profit BlazeTV, the 
OTT channel, 
is the 
cornerstone of 
the business. 
But the 
company also 
runs a sizable 
podcast 
platform, the 
Blaze Podcast 
Network, which 
caters to 
personalities 
that already 
have massive 
radio and social 
media 
followings, like 
Mark Levin and 
Glenn Beck, 
Dave Rubin, 
and Phil and 
Jase Robertson 
from "Duck 
Dynasty." The 
company also 
has a 24/7 
digital TV 
channel called 
Live, which is 
available to 
BlazeTV 
subscribers 
and is also 
available on 
Viacom CBS’ 
free streaming 
channel Pluto 
TV.. Its digital 
linear radio 
stream, Blaze 
Radio, is 
available on its 
website and on 
the iHeartRadio 
app.

450,000 paid subscribers 
and claim to reach 175M 
Americans but 
Similarweb shows 13.3M 
unique visitors per month 
in April 2021.

13,300,000

Minneapolis Star Tribune Glen Taylor, former GOP Senator, self-
made printing entrepreneur with an 
estimated net worth of $1.8 billion.

Taylor is also the majority owner of the 
NBA's Minnesota Timberwolve; WNBA 
team, the Lynx; and the United FC soccer 
team. https://www.forbes.
com/profile/glen-taylor/?
sh=3dd16a5b719b

Private For Profit Print 
Daily/Digital

100,000 digital and over 
260,000 Sunday print 
subscribers. 13.3 on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

13,300,000

Science Magazine Science was founded in 1880 with 
seed money from Thomas Edison. The 
nonprofit AAAS serves 10 million 
people through primary memberships 
and affiliations with some 262 
scientific societies and academies.

Today, Science continues to publish the 
very best in research across the 
sciences, with articles that consistently 
rank among the most cited in the world. 
The Science family of journals is 
published by the American Association 
for the Advancement of Science (AAAS), 
the world’s oldest and largest general 
science organization. 

Non Profit Print and 
Digital

12.22M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

12,220,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Mashable Owned by Ziff Davis, acquired by 
cloud computing services company J2 
Global of Hollywood, California, U.S.A. 
for $167 million cash in 2012. 

J2 Global also owns IGN, Humble 
Bundle, Speedtest, PCMag, RetailMeNot, 
Offers.com, Spiceworks, Everyday 
Health, BabyCenter and What To Expect 
in its Digital Media business and eFax, 
eVoice, iContact, Campaigner, VIPRE, 
and IPVanish in its Cloud Services 
business. J2 Global reaches over 240 
million people per month across its 
brands.

Publicly traded Digital 12.01M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021)., 45M 
monthly unique visitors 
(2021, self-reported)

12,010,000

Fortune Fortune Media Group Holdings, owned 
by Thai businessman Chatchaval 
Jiaravanon. The publication was founded 
by Henry Luce in 1929.

For Profit Print and digital 12M global digital unique 
visits (excluding China--
13.6M including China) 
(2021, Self-reported) 3.6
M global print audience 
(2020, self-reported), 
6.25M website visits 
within last 6 months 
(2021, SimilarWeb). 
Total paid and verified 
circulation in the past six 
months ending 12/31/20: 
702,979 according to the 
Alliance for Audited 
Media.

12,000,000

The Economist US The Economist Newspaper Limited, 
the parent company of The Economist 
Group, is a private company and none 
of its shares are listed. EXOR SA 
(Company began when Giovanni 
Agnelli founded Fabbrica Italiana 
Automobili Torino, or FIAT. ) owns 
43.4% of its shares with the rest 
owned by a group of independent 
shareholders, including many 
members of the staff. 

The editor's independence is guaranteed 
by the existence of a board of trustees; it 
formally appoints the editor, who can only 
be removed with its permission. It is 
private and none of the shares are listed. 
Its Articles of Association also state that 
no individual or company can own or 
control more than 50% of its total share 
capital, and that no single shareholder 
may exercise more than 20% of voting 
rights exercised at a General Meeting of 
the company. The "A" special shares are 
held by individual shareholders including 
the Cadbury, Layton, Rothschild, 
Schroder and other family interests as 
well as a number of staff and former staff.

The "B" special shares are all held by 
Exor which holds 43.4% of the total share 
capital of the company excluding the trust 
shares. Exor purchased the majority of its 
shareholding from Pearson plc in October 
2015. 

Private For Profit Print and digital For most of its existence 
The Economist has been 
content with a small 
circulation. When 
Bagehot gave up as 
editor, it stood at 3,700, 
and by 1920 had climbed 
to only 6,000. After the 
second world war, it rose 
rapidly, but from a base 
of barely 18,000, and 
when Crowther left it 
stood at only 55,000, not 
reaching 100,000 until 
1970. Today circulation 
is over 1.4M, more than 
four-fifths of it outside 
Britain. The American 
circulation accounts for 
over half of the total. On 
average, there are 11.79
M unique visitors 
monthly to its site 
(SimilarWeb 2021).

11,790,000

Seattle Times Fourth generation at the helm, Frank 
Blethen.

The Seattle Times is an anomaly. It is 
one of about five (among the top 50 
metro dailies) to be locally owned and 
family-run, a pattern that used to be the 
norm in America. Once-mighty McClatchy 
chain of newspapers, has a 49.5% owner 
of The Seattle Times is now owned by the 
hedge fund Chatham Asset Management 
in NJ. 

Private For Profit Print 
Daily/Digital

566,900 daily readers, 
717,700 Sunday readers, 
32M monthly visits (self-
reported), 11.19M on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

11,190,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Scientific American Scientific American is published by 
academic publisher, Springer Nature. 
Springer Nature is home to other 
trusted brands including Springer, 
Nature Research, BMC and Palgrave 
Macmillan. The main shareholders of 
Springer Nature are Holtzbrinck 
Publishing Group and BC Partners. 
Holtzbrinck, a family-owned company 
based in Stuttgart, holds a majority share 
of 53 per cent.

Private For Profit Digital, Print, 
Podcast

10.38M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), 300K 
print rate base (2021, 
Media Kit). Total paid 
and verified circulation in 
the past six months 
ending 12/31/20: 
274,000 according to the 
Alliance for Audited 
Media.

10,380,000

Harvard Business Review Harvard Business Review (HBR) is a 
general management magazine 
published by Harvard Business 
Publishing, a wholly owned subsidiary 
of Harvard University. 

HBR is published six times a year and is 
headquartered in Brighton, 
Massachusetts.

Non Profit Digital and 
Print 

340,000 paid circulation 
(2019, self-reported), 
10.03M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021) and 
330,094 circulation 
averages for six months 
ending Dec. 2020 
(Alliance for Audited 
Media)

10,030,000

Heavy Known for its signature news format, 
“5 Fast Facts You Need to Know, 
Heavy.com was founded by media 
entrepreneurs Simon Assaad and 
David Carson in 1999, at the height of 
the dot-com boom, as a video-focused 
entertainment site aimed primarily at 
young men. 

It quietly rebooted in 2012 as a news site, 
and by mid-2014 it was reaching 4 million 
readers a month. It has more than 
doubled in size since then. in 1999 as a 
video-focused entertainment destination. 
Heavy rebooted in 2012 as a real-time 
reporting platform for the most sought-
after news and information, and now 
generates millions of visitors per month. 
Heavy claims to be an independent 
media organization unaffiliated with any 
strategic or financial partner. The site is 
owned by Heavy Inc., which also owns 
the Spanish-language news site 
Ahoramismo.com. Over the past decade 
Heavy has experienced exponential 
reader growth and sustained profitability. 
Heavy’s writers and editors may do some 
reporting of their own, but mostly they 
aggregate information from other sources

Private For Profit Digital only 10M visitors a month 10,000,000

Axios James VandeHei and Mike Allen are 
co-founder of Axios. Investors include 
Glade Brook Capital Partners, e.ventures, 
Gregory Penner, NBC Universal, 
WindrCo, David Bradley, Emerson 
Collective, Greycroft, Lerer Hippeau 
(Lerer Hippeau Ventures previously 
invested in both BuzzFeed and HuffPost). 
Three biggest advertisers: Koch 
Industries, Wells Fargo, Comcast, 
Facebook now funding local launch. 

Vanderhei is CEO of Axios and the 
former executive editor and co-founder of 
Politico. Allen is executive editor of Axios 
and former chief political reporter for 
Politico. 

Private/Hedge 
Funds and Media 
Holdings

Digital only 10M monthly uniques 
and 1.9M newsletter 
subscribers

10,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Smithsonian Magazine The Smithsonian Institution is a trust 
instrumentality of the United States, 
lawfully created by Congress in 1846, 
to exercise the authority of the United 
States in carrying out the 
responsibilities Congress undertook 
when it accepted the bequest of James 
Smithson.

His goal was "to found at Washington, 
under the name of the Smithsonian 
Institution, an establishment for the 
increase and diffusion of knowledge 
among men." Congress delegated the 
authority and responsibilities of the United 
States to the Smithsonian Board of 
Regents, initially comprised of fifteen 
members. The Board of Regents now has 
seventeen members: the Chief Justice, 
the Vice President, three members of the 
Senate, three members of the House of 
Representatives, and nine citizen 
members appointed by Joint Resolution 
of Congress. The Smithsonian has two 
sources of funding - federal 
appropriations and income generated 
from gifts, revenue-generating activities, 
and investments (referred to as 
Smithsonian "trust funds"). The 
Smithsonian also has two different 
categories of employees, "federal" and 
"trust," as determined by the source of 
funds used to pay an employee's salary. 
However, the Smithsonian is one legal 
entity. 

Smithson was an English chemist and 
mineralogist. He published numerous 
scientific papers for the Royal Society 
during the late 1700s as well as assisting 
in the development of calamine, which 
would eventually be renamed after him as 
"smithsonite". Smithson and his half 
brother Henry Louis Dickinson inherited a 
considerable estate from their mother's 
family. He left $508,318 to the people of 
the United States to found such an 
institution.

Non Profit Trust Print and 
Digital

9.87M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), 6M 
print (2021, Media Kit). 
1,588,256 print 
circulation (2020, 
Alliance for Audited 
Media) 

9,870,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Five Thirty Eight Now owned by Disney, 538 covers 
opinion poll analysis, politics, 
economics, sports blog. It was created 
by Nate Silver in 2008 and now run 
under the subsidiary, Walt Disney 
Direct-to-Consumer & International 
(The Walt Disney Company). Disney 
also owns ABC, listed above. Robert 
(Bob) A. Iger is Chairman of Disney 
and former CEO of ABC and a majority 
shareholder. 

The largest shareholder is the Laurene 
Powell Jobs Trust, which holds stock that 
she inherited from her husband Steve 
Jobs. Steve Jobs received the Disney 
stock when they acquired Pixar. Majority 
voting shareholders are Robert A. Iger, 
Christine McCarthy, Disney Senior 
Executive Vice President and CFO; Alan 
Braverman, Disney Senior Executive Vice 
President, General Counsel. ABC News 
is a branch of ABC, which is a branch of 
Walt Disney Television, which is a branch 
of Disney Media Networks, which is part 
of The Walt Disney Company. The Walt 
Disney Company who also own ESPN, 
ABC, Lifetime, History, A&E, and FX, 
Marvel Studios and Lucasfilm. The 
Vanguard Group, Inc. (7.66%), 
BlackRock Fund Advisors (4.36%) and 
SSgA Funds Management, Inc. (4.11%).

Publicly Traded Digital Only 9.69M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

9,690,000

One America News Network 
(OANN)

Founded in 2013, OANN is a far-right 
cable channel founded by Robert 
Herring Sr. and owned by Herring 
Networks, Inc. Herring Sr. made his 
fortune in broadcast and printing 
circuit boards. 

In 2000, he sold the family's business, 
Herco Technology, for $122 million. He 
retired and met a woman in Russia who 
became his third wife. An insomniac, 
Herring spent much of his nights watching 
TV. After a while, he decided to dive into 
the business himself. In 2004, he 
launched Wealth TV, a cable channel 
now known as AWE (A Wealth of 
Entertainment), featuring shows such as 
"Dream Cruises," "Private Islands" and 
"Marijuana Miracle Cure." Charles 
Herring called Wealth TV "a vicarious 
living channel," and the bulk of its fare 
focuses on luxury travel. But Robert 
Herring also used his channel as 
something of a soapbox. Charles Herring, 
OAN’s president and Robert Herring’s 
son, says that the network’s news shows 
are unbiased. However, in December 
2019, OAN ran a three-hour special in 
which Rion and Rudy Giuliani 
collaborated to “debunk the impeachment 
hoax.” (Russian state television later 
rebroadcast part of the special.)

Private For Profit TV and digital 8.97M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021). 
However, they have self 
reported that "it is 
impossible to speak 
precisely about ratings 
since it does not 
subscribe to Nielsen 
Media research" (2021, 
reported in the Baltimore 
Sun)

8,970,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Philadelphia Inquirer Lenfest Institute was created by the 
late cable mogul, Gerry Lenfest in 
2016. "Lenfest gifted to the Institute an 
initial endowment of $20 million, which 
has since been supplemented by other 
donors, for investment in innovative 
news initiatives, new technology, and 
new models for sustainable 
journalism. Lenfest also gifted his 
ownership of The Philadelphia Inquirer 
to the Institute."

Lenfest left more than $40 million to the 
Institute and newspaper to shepherd the 
newspaper and future of local journalism. 
Lenfest Institute has now accepted more 
funds from Facebook, Knight Foundation 
and others.

Non Profit Print 
Daily/Digital

193,497 daily readers, 
265,181 Sunday (2020, 
source Alliance for 
Audited Media), 32,000 
110,000 print 
subscribers, digital 
subscribers (2019, 
niemanlab.org). 
SimilarWeb reports 8.76
M for monthly uniques in 
2021.

8,760,000

The Cut Owned by Vox who bought New York 
Magazine. Vox Media is owned by 
NBCUniversal, General Atlantic, 
Providence Equity Partners, Comcast 
Ventures, Daniel Rosensweig, Jeffrey 
Weiner, Accel.

Private/Private 
Equity

Digital only 8.51M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

8,510,000

Fast Company Fast Company is owned by Mansueto 
Ventures. Joe Mansueto, CEO of 
Morningstar, bought Fast Company 
and Inc in 2005 because he loves both 
brands and relied on them to build his 
own company, Morningstar. 

Private For Profit Digital Only 8.24M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021) also, 
self-reported numbers. 
Total paid and verified 
circulation in the past six 
months ending 12/31/20: 
562,266 according to the 
Alliance for Audited 
Media.

8,240,000

Quartz In late 2020, Japanese company 
Uzabase sold Quartz back to its co-
founder and Chief Executive Zach 
Seward and editor-in-chief Katherine 
Bell in a management buyout to 
operate the publication as a private 
company, nearly two and a half years 
buying the digital site for a deal valued 
at up to $110 million. 

Terms of the sale were not disclosed. 
Uzabase’s filings show that Quartz 
reported a loss of nearly $20 million in 
2019. Uzabase CEO Yusuke Umeda 
made a personal loan to support the site. 
Quartz was founded in 2012 by Atlantic 
Media, then acquired by Uzabase (a 
Japanese financial data and media 
company) for $86 million in 2018.agreed, 
in a personal capacity, 

Private For Profit Digital 25K website subscribers 
(2020, WSJ) and 7.97M 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

7,970,000

Miami Herald Chatham Asset Management (see 
McClatchy)

Hedge Fund 
private

Print 
Daily/Digital

75,300 daily print 
readers, 111,770 Sunday 
readers (2019, source 
Statista) 7.49M on 
average monthly uniques 
(2021, source 
SimilarWeb)

7,490,000

San Francisco Chronicle Owned by Hearst Communications 
which is majority owned by the Hearst 
Family. 

Private For Profit Print 
Daily/Digital

173,514 daily, 210,468 
sunday, 306,535 digital 
(2020, Hearst 
Communications), 7.2M 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

7,200,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Daily Caller Co-founded by Tucker Carlson and 
and Neil Patel. After raising $3 million 
in funding from businessman Foster 
Friess, the website was launched on 
January 11, 2010. According to Vox 
through a report published by 
PRWatch, the Charles Koch 
Foundation accounted for 83 percent 
of the Daily Caller News Foundation’s 
revenues in 2016. 

The Daily Caller is a for-profit company, 
but The Daily Caller News Foundation is 
a nonprofit which receives donations from 
many sources. According to Source 
Watch:
Charles Koch Institute: $30,200 (2015-
2016)
Diana Davis Spencer Foundation: 
$150,000 (2015)[14]
Donors Trust: $130,000 (2014-2015)
Foster Friess: $3,000,000 (2010) [15]
Independence Institute: $10,000 (2012)
Koch Family Foundations: $2,683,243 
(2012-2017)
Lynde and Harry Bradley Foundation: 
$100,000 (2014)
Searle Freedom Trust: $260,000 (2014-
2015)

For Profit but the 
Daily Caller News 
Foundation in a 
nonprofit.

Digital Only 7.14M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), drew 
about 5 million monthly 
unique visitors in April 
2020, according to 
Comscore via WSJ

7,140,000

The Washington Times It is currently owned by Operations 
Holdings, which is a part of the 
Unification religious movement. 

Founded in 1982, and owned by the Rev. 
Sun Myung Moon’s Unification Church, 
the Times has never turned a profit, and 
the Post in 2002 estimated that the 
church had pumped $1.7 billion into its 
paper. On its website, the Washington 
Times says it began in 1982 and has 
been rated as one of the most trusted 
news sites by Simmons surveys. In 1982 
the New York Times described News 
World as "the newspaper unit of the 
Unification Church. 

Non Profit Print and 
Digital

52,059 print daily (2019, 
ANR), 30M monthly page 
views (2020, Media Kit), 
6.99M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

"The Washington Times 
Daily Print Circulation is - 
33K  
The Washington Times 
Daily Readership – 73K
The Washington Times 
National Weekly 
Circulation – 7K
The Washington Times 
National Weekly 
Readership – 15K
The Washington Times 
Site Monthly Traffic – 
Page Views 40 M
The Washington Times 
Site Monthly Unique 
Visitors – 10+ M
The Washington Times 
Digital Subscriptions - 
14,814 
Note: In 2019 we 
implemented paywalls 
and are seeing growth 
year over year - as we 
work to expand our 
digital subscriptions. "  -
Jill Taylor via email 
correspondence 

7,000,000

The Skimm Danielle Weisberg and Carly Zakin 
founded theSkimm in 2012 after 
leaving their jobs as news producers 
for NBC. Just four years later, the 
company raised $8 million in Series B 
funds in order to launch a video 
component called Skimm Studios, per 
Bloomberg. They also raised $12 million 
is 2018, funding round led by Google 
Ventures, along with Spanx founder Sara 
Blakely.

Private For Profit Digital Only 7M subscribers to its 
newsletter yet only 1.1M 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

7,000,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

National Review In 2015, the magazine and website — 
corporately National Review, Inc. — 
became a wholly owned subsidiary of 
National Review Institute (NRI), which 
was founded by William F. Buckley Jr. 
as a nonprofit, 501(c)(3) charitable 
organization in 1991. 

The magazine stays afloat from 
subscription fees, donations, and black-
tie fundraisers around the country. The 
magazine also sponsors cruises featuring 
National Review editors and contributors 
as lecturers.  Donors over the last decade 
have included Charles G. Koch 
Foundation and Lynde and Harry Bradley 
Foundation. The NRI received over $6 
million in grants in 2019, according to its 
990 filing via ProPublica.

Non Profit Print and digital 79,889 active paid 
subscribers (2020, 
NextMark)
788K newsletter 
registrants, 75K print 
circulation (2021, Media 
Kit) and 7M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

7,000,000

Deseret News Deseret News Publishing Company, a 
subsidiary of Deseret Management 
Corporation, a holding company 
owned by The Church of Jesus Christ 
of Latter-day Saints (LDS Church)

Private For Profit Print/Digital 6.91M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

6,910,000

The Federalist The Federalist, a wholly independent 
division of FDRLST Media. Funding on 
who is behind the site is very difficult 
to find. https://www.nytimes.
com/2018/06/07/us/politics/liz-dick-
uihlein-republican-donors.html

The site was co-founded by Ben 
Domenech and Sean Davis and launched 
in September 2013. On March 26th, 2020 
Twitter locked the site’s account for 
violating its rules against spreading 
misinformation about the coronavirus. 

Private For Profit Digital only Rated in early 2021 as 
one of the top 5 right 
wing media sites in the 
U.S., 6.52 on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

6,520,000

Texas Tribune Donors over $1M:  
$4,209,695 Laura and John Arnold 
Foundation
$2,500,000 Facebook Journalism Project
$2,335,000 Houston Endowment Inc.
$2,267,163 Bill and Melinda Gates 
Foundation
$2,248,500 John S. and James L. Knight 
Foundation
$2,141,536 John Thornton
$1,551,790, Ford Foundation
$1,545,000 The Cynthia and George 
Mitchell Foundation
$ 1,401,000 Ross Perot Jr./Hillwood 
Development Company, LLC
$1,397,500 Still Water Foundation
$1,280,840 The Tobin Endowment
$1,257,600 The Meadows Foundation
$1,037,500 Charles Butt

Non Profit Digital only 1.4M unique visitors, 4.5
M monthly visitors (2017, 
self-reported), 6.16M on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

6,160,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

The Week Dennis Publishing owns The Week (US 
and UK). In July 2018, Dennis Publishing 
was bought by Exponent, a British private 
equity firm with almost $3 billion pounds 
under management. The proceeds from 
the sale went to the Heart of England 
Forest charity and the speculated figure 
for the acquisition was £150 million. 

The longtime owner, Felix Dennis, died in 
2014, leaving ownership of the company 
to the charity organization Heart of 
England Forest. The Week began 
publishing in the United States in 2001 
after Felix Dennis, who was an early 
supporter of the idea and a major investor 
who later purchased the magazine, 
established an American version. Jolyon 
Connell and Jeremy O’Grady, two British 
journalists, created The Week, which 
resembles in some respects the original 
Time. It turned its first profit in 2010 with 
$4 million. In 2011, Dennis faxed the NYT 
from the Caribbean island of Mustique a 
two-page, single-spaced statement that 
said, in part: “It’s the old tortoise and the 
hare story, and by golly I'm glad I own the 
tortoise and not The Daily Beast, however 
exciting the merger of The Daily Beast 
and Newsweek must be for all those 
concerned.” He added: “In the end, The 
Week will inherit the earth!”

Private For Profit Print and 
Digital

453,628 circulation 
averages for six months 
ending Dec. 2020 
(Alliance for Audited 
Media). Statista has 
similar numbers of paid 
and verified circulation of 
462,196 copies per 
issue. They report 400k 
print base (2021, Media 
Kit), 500K newsletter 
subscribers (2020, Media 
Kit)

5.67M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

5,670,000

Baltimore Sun Bid for The Baltimore Sun to Sunlight 
for All Institute, a public charity 
formed by Stewart Bainum Jr. 

In a Dec. 31 regulatory filing, Alden said it 
had a “brief conversation” with Bainum, 
chairman of Choice Hotels International, 
a Rockville, Maryland-based hotel chain, 
who expressed interest in “certain assets” 
of Tribune Publishing.

NonProfit 5.39M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

5,390,000

Tampa Bay Times The Tampa Bay Times is owned by the 
not-for-profit Poynter Institute.

Non Profit Print 
Daily/Digital

5.38M on average 
monthly uniques (2021, 
source SimilarWeb)

"For Wednesday 
circulation print – 
152,291, digital 18,439 
for a total of 170,730.  
Sunday print 194,663, 
digital 18,526 for a total 
of 213,189.  Keep in 
mind those are digital 
only, some of the print 
could also be reading 
digitally as there is 
usually more than one 
reader/user per 
household. The source is 
the 2020 AAM quarterly 
reports (averaged)." via 
direct email with Annica 
A. Keeler Director of 
Development and  
Community Relations, 
2021

5,380,000

Teen Vogue Patriarch Donald Newhouse and 
Newhouse Family owns Conde Nast 
(which owns The New Yorker, Vogue, 
Wired, Vanity Fair, GQ, to name a few). It 
also owns Reddit and Advance Local.

Private For Profit Digital Only 5.15M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

5,150,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

CSPAN The cable television industry launched 
C-SPAN (the “Cable-Satellite Public 
Affairs Network”) in 1979 as a private, 
nonprofit organization.

American cable network that provides 
coverage of the U.S. House of 
Representatives and U.S. Senate as well 
as other public affairs events. C-SPAN 
does not sell commercials or solicit 
donations on air; instead, it receives 
nearly all of its funding from subscriber 
fees charged to cable and direct-
broadcast satellite (DBS) operators.

Non Profit TV and Digital 4.90M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), 70 
million viewers of TV 
station in 2017

4,900,000

Boston Globe John and Linda Henry, Red Sox and 
Manchester United owner

Private For Profit Print 
Daily/Digital

200,000 digital and 
147,000 Sunday print 
subscribers and self-
reports 4.8 million 
monthly uniques

4,800,000

Breitbart Owned by CEO Larry Solov, along with 
founder Andrew Breitbart's widow, 
Susie Breitbart, and the Mercers, a 
family of Republican mega donors, the 
far-right nationalist was the website that 
White House Chief Strategist Steve 
Bannon ran until he joined the Trump 
campaign. Mercers reportedly invested 
$10 million in Breitbart when it was a 
relatively unknown website.

Private For Profit Digital only Breitbart’s monthly traffic 
bottomed out at 4.6 
million unique visitors in 
May 2019, down from 
17.3 million at the start of 
2017, according to 
Comscore, a digital 
tracking firm.

4,600,000

Newsday Newsday Media Group owned by Patrick 
Dolan, whose brother James runs 
Madison Square Garden and whose 
father was Cablevision founder, Chuck 
Dolan. 

In August 2018 Dolan bought out the 
stake held by his father,, and a minority 
stake held by cable giant Altice. 
Cablevision, when it was still controlled 
by the Dolan family, paid a $650 million to 
buy Newsday from Sam Zell’s Tribune 
Company in 2008 before the Great 
Recession hit the newspaper industry. In 
June 2016, Cablevision was purchased 
by European cable behemoth Altice for 
$17.7 billion, and Newsday was spun off 
to Patrick and Chuck Dolan. According to 
the NYPost, "Patrick at that time had 
forgone his interest in other Dolan family 
holdings. These included Madison 
Square Garden and the lucrative sports 
franchises the New York Knicks and the 
New York Rangers, which went to 
James."

Private For Profit Print 
Daily/Digital

4.5 million average 
monthly unique visitors 
(2021, MediaKit), 156K 
print circulation (2019, 
Media Kit)

4,500,000

The Advocate in New Orleans John D Georges and Dathel Coleman 
Georges

Private For Profit Print 
Daily/Digital

100,000 circulation 
(2019, source), 4.37M on 
average monthly uniques 

(2021, source 
SimilarWeb)

4,370,000

STAT Health News John and Linda Henry. 

Stat (stylized STAT, sometimes also 
called Stat News) is an American health-
oriented news website launched on 
November 4, 2015, by John W. and Linda 
Henry, the owners of The Boston Globe. 
It is produced by Boston Globe Media 
and is headquartered in the Globe's own 
building in Boston. Linda Henry is chief 
executive of Boston Globe Media 
Partners.

Private For Profit Digital 4.35M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

4,350,000

The Intercept Pierre Omidyar, founder of Ebay owns 
The Intercept. Omidyar donates to many 
efforts around disinformation, journalism 
and diversity in media through his 
foundations: Democracy Fund and 
Luminate.

Non Profit Digital only 4.34M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

4,340,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

The Salt Lake City Tribune Since 2016, Paul Huntsman has been 
owner and publisher of The Tribune. 
Going forward, a nonprofit board of 
directors will govern The Tribune. 

They say they will list all donors over 
$5000 annually. No list is currently on 
their site.

Non Profit Print 
Daily/Digital

print subscription 27k, 
digital subscribers 16.5K 
(2021, source personal 
contact w  Chris 
Stegman), 4.26M on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

4,260,000

The Root Founded by Donna Byrd, publisher, 
and Henry Louis Gates, co-founder, it 
is now owned by La Fabrica, a division 
of Univision Interactive Media, Inc. 
who purchased the media outlet from 
Graham Holdings. 

The Root launched in 2008. It is also 
affiliated with The Root Institute is a 
solutions-oriented convening around the 
issues, culture, politics and well-being of 
the Black community in 2020 and beyond. 

Non Profit Digital Only 4.25M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

4,250,000

SunTimes.com The Chicago Sun-Times is owned by a 
coalition of businesspeople, 
philanthropists and labor 
organizations. committed to keeping 
Chicago. 

It is the flagship paper of the Sun-Times 
Media Group, and has the second largest 
circulation among Chicago newspapers, 
after the Chicago Tribune They report 
they are "committed to transparency, 
especially given that some owners make 
political contributions and, in some cases, 
have worked in government or served as 
government appointees." The newspaper 
discloses its owners each year in its print 
editions as part of a “statement of 
ownership, management and circulation.” 
Key owners are:
STIH LLC, including Michael Sacks and 
W. Rockwell Wirtz
LCG Newshound LLC, including Leonard 
C. Goodman
International Union of Operating 
Engineers Local 150
Labor/Management Union Carpentry 
Corporation Promotion Fund
Construction and General Laborers’ 
District Council of Chicago and Vicinity
To see the complete statement of 
ownership as it appears in the paper, 
click here.

Private For Profit Print and 
Digital

4.17M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), 120K 
print subscription (2017, 
New York Times)

4,170,000

Black Press Group The company is administered and 
majority owned by David H. Black of 
Victoria, B.C. 

Founded in 1975, Black Press now 
publishes more than 170 titles in British 
Columbia, Alberta, Yukon and 
Washington state, as well as the Honolulu 
(Hawaii) Star-Advertiser, the Juneau 
(Alaska) Empire and San Francisco 
(Calif.) Examiner daily newspapers. In the 
United States, Black Press operates 
Sound Publishing with 49 titles in 
Washington’s Puget Sound region; in 
Hawaii with Oahu Publications; and in 
Alaska. Black Press is home to some of 
the oldest, most established newspapers 
in B.C. and Alberta, Canada.

Private For Profit Digital, print 4.1M monthly users 4,100,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Propublica Top donors: 
Abrams Foundation, Altman Foundation, 
Arnold Ventures, Barr Foundation, 
William K. Bowes, Jr. Foundation, Peter 
and Carmen Lucia Buck Foundation, 
Carnegie Corporation of New York, 
Craigslist Foundation, Davis Wright 
Tremaine, The Geraldine R. Dodge 
Foundation, Democracy Fund (Pierre 
Omidyar), The Richard H. Driehaus 
Foundation, Dyson Foundation, Emerson 
Collective (Laurene Powell Jobs), The 
Ford Foundation, Open Society 
Foundation (George Soros), Goldhirsh 
Foundation, The Jerome Greene 
Foundation, Heising-Simons Foundation, 
William and Flora Hewlett Foundation, 
Hollywood Foreign Press Association, 
The Joyce Foundation, Robert Wood 
Johnson Foundation, James S. and 
James L. Knight Foundation, Leon Levy 
Foundation, MacArthur Foundation, 
McCormick Foundation, Metabolic Studio, 
Park Foundation, The Lisa and John 
Pritzker Family Fund, Charles H. Revson 
Foundation, Sandler Foundation 
(Founded ProPublica), Select Equity 
Foundation (George Loening Hedge 
Fund), Skoll Global Threats Fund (eBay 
Jeff Skoll), Alfred P. Sloan Foundation, 
Solidarity Giving (WhatsApp's Tegan and 
Brian Acton)

Non Profit Digital only 350,000 newsletter 
subscribers, 4M monthly 
unique visits to the 
website. Partners with 20 
newsrooms and have 
100 journalists

4,000,000

The San Diego Union-Tribune Platinum Equity, an investment firm 
based in Beverly Hills. David H. Black 
is part of the “Platinum team” that will 
run the Union-Tribune, according to 
the firm. 

He owns the Akron Beacon Journal in 
Ohio, the Honolulu Star-Bulletin, and a 
number of community newspapers in the 
Pacific Northwest and Canada. Mark 
Barnhill, a Platinum principal, said Black 
will help the equity firm navigate the 
newspaper market but declined to specify 
what role he might play at the Union-
Tribune.

Private For Profit 87,834 daily circulation 
(October 2020, source), 
33.1M monthly page 
views (2019, San Diego 
Union-Tribune), 3.86M 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

3,860,000

American Thinker It was founded in 2003 by Ed Lasky, a 
Northbrook lawyer, Richard Baehr, a 
Chicago health-care consultant, and 
Thomas Lifson, a Berkeley, California 
sociologist and business adviser. 

A conservative news and opinion blog, 
Lifson writes frequently for the conspiracy 
site The Liberty Beacon and Baehr writes 
frequently for PJ Media, Jewish Policy 
Center, and Israel Hayom. Both Liftson 
and Baehr are Kenyon College Alumni. 
American Thinker does not disclose who 
owns the magazine. The website is 
funded through donations and online ads, 
as well as offering an “ad-free experience 
for a small fee.” 

Private Digital only 3.85M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), 
Alexa US rank 4986

3,850,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

The Post Millennial: Canadian 
digital news that covers U.S. 
politics

Co-Founded in 2017 by Matthew Azrieli 
and Ali S. Taghva, The Post Millennial 
is an alternative news and opinion 
website based in Montreal, Canada. It 
is backed by private investors, but their 
identities have not been made public. 
Other funding sources remain unclear, 
with proceeds from advertising or 
subscriptions undefined.

The Post Millennial is a Canadian online 
news magazine started in 2017. It 
publishes national and local news and 
has a large amount of opinion content. It 
has a journalism integrity mission and 
says it is funded by advertisement and 
link revenue.  It has been criticized for 
releasing misleading articles as well as 
for opaque funding and political 
connections. 

Private For Profit Digital Only "3.3 Million Users visit 
our site" (2021, email 
from Post Millennial Ads 
Department). 3.64M on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

The site has been 
around since 2017, but 
its journey from obscurity 
began in June 2018. 
Over the next year, its 
Facebook page went 
from 36,000 monthly 
interactions to over 
194,000 in May 2019, 
according to social 
media tool BuzzSumo. 
The amount of content 
posted on Facebook also 
jumped, from 198 posts 
in June 2018 to 428 in 
May 2019.

3,640,000

Popular Science In October 2020, North Equity, a 
leading digital media venture equity 
firm, (Matt Sechrest and Andrew 
Perlman are the managing partners) 
has acquired a number of media 
brands from Bonnier Corporation. 

The acquisition includes Popular Science, 
Popular Photography, Saveur, Outdoor 
Life, Field & Stream, Better You and 
Interesting Things. North Equity venture 
equity firm based in Miami with offices in 
San Francisco and New York, will 
continue making strategic acquisitions 
across the digital-media and technology 
landscape.

Private For Profit 3.6M monthly unique 
views, 260,000 
dedicated Email 
Subscribers (2021, 
Media Kit shared by Lee 
Verdecchia), 4.23M on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

3,600,000

Reason Libertarian magazine published monthly 
by the Reason Foundation. They show 
about $15,000,000 in donors in 2020.

Reason Foundation cofounder Robert 
Poole is an MIT-trained engineer and the 
author of Cutting Back City Hall. He co 
founded the magazine with Robert W. 
Poole, Jr., Manuel S. Klausner, Tibor R. 
Machan. Donors who give over $1000 are 
Torchbearers listed here and too 
numerous to list, who receive an invitation 
to Reason Foundation’s annual Reason 
Weekend where they can engage in 
spirited conversation with Reason staff, 
speakers, and other Torchbearers, and 
enjoy fantastic presentations and panels. 
The next Reason Weekend will be held in 
2022. ReasonTV was launched in 
collaboration with Drew Carey, who 
created The Drew Carey Project to share 
compelling stories about freedom, and 
free minds and free markets with broader 
audiences in all corners of the Internet.

Non Profit Digital and TV. 
ReasonTV 
produces a 
variety of 
investigative 
documentaries, 
interviews, and 
viral videos

50,000 (2011)
3.53M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

3,530,000

Mother Jones Many independent private donors over 
$10,000. They have built a strong base of 
wealthy donors.

Non Profit Print and digital 46,000 individual donors 
and a paid magazine 
circulation to more than 
190,000 subscribers with 
3.36M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

3,360,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

News & Observer McClatchy Newspapers, the owner of 
The News & Observer since 1995, 
rejected bankruptcy on the grounds that 
the most responsible course was to pay 
off its debts. That left the company 
heavily burdened in a time of sinking 
revenues and declining assets. It 
borrowed more than $4 billion to buy the 
Knight-Ridder newspaper chain in 2006. 
Soon afterward, newspapers got 
clobbered by the bursting of the housing 
bubble and the ensuing financial 
meltdown. The debt has forced 
McClatchy to cut staff and expenses at its 
29 newspapers and sell assets. But all of 
McClatchy’s newspapers are profitable 
even as the company has paid off $3 
billion in debt.

Private For Profit 3.34M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), Print 
Daily: 52,941, Print 
Sunday: 58,469 (2020, 
McClatchy)

3,340,000

Foreign Policy Graham Holdings Company owns 
Foreign Policy and Slate. This 
American conglomerate holding 
company once owned The Washington 
Post newspaper and Newsweek 
magazine. 

Headquartered in Arlington County, 
Virginia, and incorporated in Delaware, 
Donald Graham owns 11% with 
Blackrock and The Vanguard Group as 
the other largest shareholders. Graham 
Media Group is headquartered in Chicago 
with Emily L. Barr as president. Graham 
Media Group seven local TV stations in 
Texas, Florida and other markets.

Private For Profit Digital 186,001 paid print 
subscribers, 300K print 
readership, 1.2M 
monthly unique users 
(2021, self-reported/AAM 
Audit), 3.22M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

3,200,000

Vice Montreal-born Shane Smith who now 
lives in NYC launched Vice as a rough-
cut, in your face video newsrooms. He 
retains ownership with 20% of the 
company, while The Walt Disney 
Company, A&E Networks,TPG Capital, 
Soros Fund Management and James 
Murdoch (minority stake) own the 
remaining parts. 

Vice Media received $250 Million in debt 
funding from George Soros and Fortress 
Investment Group and Munroe Capital in 
2019.

Private For Profit Digital 3M people globally a 
month.

3,000,000

Reader's Digest Steve Tananbaum founder of 
GoldenTree in 2000, one of the largest 
independent global credit asset 
managers with over $40 billion in 
assets under management has a 
majority interest.

The Reader’s Digest Association — 
renamed Trusted Media Brands —  
Ripplewood Holdings took RDA private in 
November 2006 under a definitive merger 
agreement, acquiring RDA’s outstanding 
common shares at $17 per share and 
assuming its $800 million debt. The 
majority stake in the company was 
subsequently acquired by Golden Tree. 

Private For Profit Print and 
Digital

3M print subscribers 
(published 10 times a 
year, 2020, Media Kit) 
65.72K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021). They 
claim to reach 60 million 
consumers monthly 
across its print and 
digital platforms and new 
direct-to-consumer 
products. Audited Media 
Alliance reports their 
paid and verified 
circulation in the past six 
months ending 12/31/20: 
2,660,963.

3,000,000

The Las Vegas Review-
Journal

Sheldon Adelson estate Private For Profit Print 
Daily/Digital

167,000 circulation 
(2016, source 
Ballotpedia), 2.90 on 
average monthly uniques 
(2021, source 
SimilarWeb)

2,900,000

https://www.wsj.com/articles/vice-media-raises-250-million-in-debt-from-group-of-investors-including-george-soros-11556924130
https://www.wsj.com/articles/vice-media-raises-250-million-in-debt-from-group-of-investors-including-george-soros-11556924130


Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

MIT Tech Review MIT Technology Review is a magazine 
wholly owned by the Massachusetts 
Institute of Technology, and editorially 
independent of the university. 

It was founded in 1899 as The 
Technology Review, and was re-launched 
without "The" in its name on April 23, 
1998

Non Profit Print and digital 2.57M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

2,570,000

PunchBowl News A new 2021 media play, the first $1M 
round investment is by one of the 
country’s best-connected media 
bankers, Aryeh Bourkoff said his 
Kindred Media had invested because 
his firm and its partners wanted “more 
of a lens into” politics. 

Mr. Bourkoff is a Democrat and longtime 
fund-raiser for Vice President-elect 
Kamala Harris. But he is also close to Mr. 
Trump’s son-in-law, Jared Kushner. NYT

Private For Profit Digital only New outlet. Already has 
2.22M monthly uniques 
according to SimilarWeb 
2021 More info. 

2,200,000

Audubon Society Magazine Big donors are on page 14 of its 
annual report 2020. Donors are not 
listed on its 990 form shows over 
$117M in donations and net assets of 
almost half a billion dollars. 

The Audubon Society has over 600,000 
members, 500 community-level chapters, 
and offices in twenty-seven U.S. states 
and publishes the Audubon Society 
Magazine. 

Non Profit Print and digital 600,000 members 
receive the quarterly 
magazine. It has 2.16M 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

2,160,000

The Nation Katrina vanden Heuvel is the 
publisher, part-owner, and former 
editor of The Nation. 

In 1995 the magazine was losing 
$500,000 a year and its editor in chief, 
Victor S. Navasky and vanden Heuvel, 
along with Paul Newman, E.L. Doctorow, 
Alan Sagner (former Corporation for 
Public Broadcasting chairman), Peter 
Norton (Norton Utilities software creator) 
and others purchased the 130-year-old 
journal of liberal opinion from Arthur L. 
Carter, who also owned The Litchfield 
County Times in Connecticut and The 
New York Observer. Terms of the sale 
were not disclosed. Today, "The Nation 
Builders (formerly The Nation Associates) 
is a community of Nation reader-activists 
committed to supporting The Nation's 
one-of-a-kind journalism, promoting our 
message and advancing the progressive 
agenda." These supporters supply 20% 
of all The Nation's revenues. These 
donors are not disclosed. They also have 
a loyalty Visa card and an annual cruise 
that fund the newsroom.

Private For Profit Digital and 
Print

1.94M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,940,000

Bangor Daily News It has been owned by the Towle-
Warren family for four generations. 

Its current publisher Richard J. Warren is 
the great-grandson of J. Norman Towle, 
who bought the paper in 1895. BDN, the 
paper is published by Bangor Publishing 
Company, a local family-owned company. 

Private For Profit Digital Subs 16,500, 
Home Delivery 18,740, 
Home Delivery (Sunday 
Only) - 909, 2021, 
Directly Reported Via 
Dave Gifford, BDN. 1.93
M on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

1,930,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Santa Rosa Press Democrat Jeannie Schulz, philanthropist and 
widow of the late “Peanuts” cartoonist 
Charles M. Schulz, and local real 
estate developer, lobbyist Darius 
Anderson and a prominent group of 
Sonoma County residents purchased 
the newspaper with a mission to 
restore local ownership. 

Sonoma Media Investments assembled 
about $15 million in debt and equity 
funding in November 2012 to acquire The 
Press Democrat, Petaluma Argus-Courier 
and North Bay Business Journal for an 
undisclosed price from Florida-based 
Halifax Media Group, according to Steve 
Falk, the company’s CEO. They have 
since paid it back.

Private For Profit Print 
Daily/Digital

1.92M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,920,000

The New Republic Win McCormack, a publisher and 
editor based in New York and 
Portland, Ore., who founded the 
literary quarterly Tin House. 

The New Republic announced that it was 
moving back to Washington in March 
2021, its home city for most of its 107-
year existence, and named Michael 
Tomasky as editor. Tomasky has edited 
the policy journal Democracy: A Journal 
of Ideas since 2009 and writes a regular 
column for The Daily Beast. Mr. 
Tomasky, 60, will continue his role at 
Democracy, a quarterly publication. He 
said joining The New Republic would be 
“the crowning achievement of my career.” 
Mr. Tomasky was the first U.S. editor of 
The Guardian when it expanded in 
America and has contributed to The New 
York Review of Books and The New York 
Times. McCormack will keep his business 
operations for the publication in NYC.

Private For Profit 1.88M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,880,000

The Washington Free Beacon The Washington Free Beacon, 
financially backed by Paul Singer, an 
American billionaire hedge fund 
manager and conservative activist is a 
privately owned, for-profit online 
newspaper that began publication on 
February 7, 2012. The Beacon‘s 
chairman is Michael Goldfarb. 

Private Non Profit Digital only 1.72M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,720,000

Power Line Funding is hard to find. They do serve 
ads and accept donations. An 
American conservative political blog 
founded in May 2002. Its posts were 
originally written by three lawyers who 
attended Dartmouth College together, 
namely John H. Hinderaker, Scott W. 
Johnson, and Paul Mirengoff. 

Hinderaker is the President of 
Minnesota's Think Tank, American 
Experiment. In 2004, Power Line was 
named Time magazine's first-ever "Blog 
of the Year".

Private For Profit 1.71M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,710,000

The American Conservative TAC for short, its Chairman is Tucker 
Carlson and it is funded by The 
American Ideas Institute. 990 Form 
does not reveal donors. They report they 
write for "Main Street conservatives who 
cherish local community, the liberties 
secured by the Founders, the 
civilizational foundations of faith and 
family."

Non Profit Print and 
Digital

1.58M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,580,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Arkansas Press Gazette Walter Hussman. WEHCO Media, Inc., 
based in Little Rock, AR is a privately 
held media company with holdings 
that include newspapers, cable 
television systems, and internet 
service. Walter E. Hussman, Jr. (born 
1947), is the president. 

Private For Profit Digital only 1.55M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,550,000

Science News Founded as an independent nonprofit 
in 1921 by newspaper magnate E.W. 
Scripps and zoologist W.E. Ritter, they 
wanted to improve the quality and 
accuracy of science journalism. 

Science News is funded by: 
Broadcom Foundation
Intel Foundation And Intel Corporation 
Regeneron
Akamai Technologies, Inc.
Arconic Foundation
Defense Stem Education Consortium 
Department Of Defense
Johnson & Johnson
National Geographic Society
The Lemelson Foundation
Gleason Foundation Heising-simons 
Foundation
Jack Kent Cooke Foundation
King Abdulaziz & His Companions
Foundation For Giftedness And Creativity 
Siegel Family Endowment
The Burton Family Foundation
The Richard F. Caris Foundation
and More

Non Profit Digital and 
Print

1.55M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021). Total 
paid and verified 
circulation in the past six 
months ending 12/31/20: 
115,989 according to the 
Alliance for Audited 
Media.        

1,500,000

Quillette Australian online magazine that covers 
U.S. politics and culture founded by 
Australian journalist Claire Lehmann. It 
also publishes two podcasts, 
Wrongspeak and the eponymous 
Quillette. Funded primarily through reader 
donations. They also receive modest 
funding through online advertising via 
Amazon Affiliates.

Private For Profit Digital and 
podcasts

1.20M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,200,000

Portland Press Herald Reade Brower.

Reade Brower bought Maine Today 
Media in 2015, owner of a number of 
midcoast Maine newspapers and a 
printing operation in Brunswick, Maine. 
Over a decade, Browder has 
consolidated six of Maine's seven daily 
newspapers, as well as 21 weekly 
newspapers, under his ownership. Media 
properties include the Portland Press 
Herald, Maine Sunday Telegram, 
Kennebec Journal, Morning Sentinel, The 
Coastal Journal, PressHerald.com, 
CentralMaine.com and MaineToday.com.

Private For Profit Print 
Daily/Digital

100,000 households and 
over 1.2 million unique 
visitors every month per 
email.

1,200,000

Christian Science Monitor The Monitor is owned by The First 
Church of Christ Scientist, in Boston. 

Its founder was concerned with both the 
state of the world and the quality of 
available news. Each weekday, the 
Monitor produces one, clearly labeled 
religious article offering spiritual insight 
often related to the news. It has long 
been funded by the Christian Science 
Church movement.

Non Profit Digital only In 2018 it had 
approximately 10,000 
subscriptions to its 
Monitor Daily email 
service, 1.17M on 
average monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,170,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

CNSNews Media Research Center Chairman L. 
Brent Bozell III founded CNSNews. 

CNSNews.com is a division of the Media 
Research Center, a not-for-profit 501 (c)
(3) organization. CNSNews.com relies on 
the generous support of our thousands of 
donors and their tax-deductible 
contributions. It does not accept any 
federal tax money for its operations. In 
2018, Media Research Center reported 
over $60M since 2014 in donations and 
other revenue.

Non Profit Digital Only 1.04M on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,040,000

Tech Meme Gabe Rivera, a former software 
engineer at Intel, created TechMeme in 
2005 and added MediaGazer in 2010 to 
track media news and is completely 
funded by Rivera and its revenue 
model. 

Other verticals he owns include 
memeorandum.com on politics and 
WeSmirch.com on celebrity news. 
Operating originally as Google News-
style fully-automated news aggregators, 
the company blended in human editors to 
the curation process in 2008. Its staff now 
includes nine news editors. Mr. Rivera 
has never raised outside capital for his 
company, which makes enough money 
from running sponsored company blog 
posts for advertisers like Microsoft, 
Google and Intel to eke out a small profit.

Private For Profit Digital Only 999.64K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

1,000,000

City Journal -The nation’s 
premier urban-policy 
magazine, “the Bible of the 
new urbanism,” as London’s 
Daily Telegraph puts it

Funded by the Manhattan Institute. 

City Journal is the nation’s premier urban 
policy magazine for public officials, 
journalists, and all who seek a stimulating 
mix of hard-headed practicality and 
cutting-edge theory. The Manhattan 
Institute received about $15 million in 
grants in 2019, according to its 990 Filing 
via ProPublica. 

Non Profit Quarterly Print 
and digital

897K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021)., 
more info.

897,000

Poynter The Poynter Institute for Media Studies 
is a non-profit school for journalism 
located in St. Petersburg, Florida with 
a digital media outlet that reports on 
the state of media. Poynter is the 
owner of The Tampa Bay Times 
newspaper. 

The school began on May 29, 1975, 
when Nelson Poynter, the owner and 
chairman of the St. Petersburg Times 
(now the Tampa Bay Times) and Times 
Publishing Company, announced that he 
planned to start a small journalism school 
called the Modern Media Institute. (The 
name of the school was changed to the 
Poynter Institute almost a decade later.) 
In 1977, Nelson Poynter willed ownership 
of the Times Publishing Company to the 
Institute so that after his death the school 
would become the owner of the St. 
Petersburg Times. Poynter died in 1978, 
at the age of 74. He had become ill in his 
office just a few hours after he helped 
break ground for the new St. Petersburg 
campus of the University of South Florida. 
At that point the Institute began to grow 
into the larger school that exists today. 
The Tampa Bay Times is owned by the 
not-for-profit Poynter Institute.

Non Profit Digital 882.12K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

882,120



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Modern Farmer Frank Giustra, the Canadian mining 
billionaire and former chairman of 
Lionsgate Entertainment, who had 
started to produce award-winning 
olive oil in Umbria, Italy owns the 
magazine. 

In spring 2012, Anne Marie Gardner, who 
previously worked for The New York 
Times and Tatler magazine, started to 
pitch an idea to investors. Giustra took an 
interest in Ms. Gardner’s project. By 
November, he gave her enough money 
(she would not divulge figures) to start a 
Website, and a print magazine. Gardner 
owns a small portion of Modern Farmer. 
The majority belongs to Giustra. A lawyer 
later told Gardner that she had signed 
one of the three worst deals he had ever 
seen.

Giustra’s wealth was made mostly in 
mining. He is perhaps better known, 
however, for being friends with Bill 
Clinton, who travels occasionally on 
Giustra’s plane. Recently, for his 
philanthropy, Giustra received something 
called the Dalai Lama Humanitarian 
Award. Several years ago, Giustra gave 
Clinton’s foundation thirty-one million 
dollars, and he later pledged at least a 
hundred million dollars and half of his 
future earnings from natural-resource 
ventures.

Private For Profit Print and digital 848.92K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

848,920

Protocol (news on tech) Owned by POLITICO's Robert L. 
Allbritton, the publisher of Protocol 
and founder, publisher and owner of 
POLITICO. 

Allbritton is also executive chairman of 
Perpetual Capital Partners, a private 
middle-market investment firm based in 
Washington, D.C. A native of Houston, 
Robert serves on the Board of Directors 
of the Lyndon B. Johnson Foundation and 
is a Trustee Emeritus of Wesleyan 
University.

Private For Profit Digital only 827.12K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

827,120



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Harper's Harper’s Magazine Foundation is the 
corporate parent of Harper’s 
magazine. Its principal funder is the J. 
Roderick MacArthur Foundation and 
the magazine and foundation are run 
by John R. MacArthur. His paternal 
grandfather built the insurance and 
real estate fortune which he started in 
Chicago (Bankers Life and Casualty 
Corporation), and produced MacArthur 
“genius” grants. 

The magazine itself was established in 
1850 and it first published an excerpt 
from “Moby Dick” in 1851, In 1980, the 
John D. and Catherine T. MacArthur 
Foundation teamed with the Atlantic 
Richfield Company to save the financially 
struggling publication. Then the late J. 
Roderick MacArthur who had made a 
ceramics fortune and that investment 
continues to fund the publication along 
with advertising and subscription. The 
NYT reported recently that "Mr. 
MacArthur earns $20,000 a year as the 
publisher of Harper’s, and his family 
foundation fully funds the nonprofit that 
has published the magazine since he 
rescued it from bankruptcy in 1980. Over 
the past few decades, MacArthur kept 
donating more than $4 million a year 
without complaint."

Non Profit Digital and 
Print

100,000 subscribers, 
716.71K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021). 
103,488 Total Paid & 
Verified Circulation 
(2020, Alliance for 
Audited Media)

716,710

The Spectator USA - U.S. 
edition of the British current 
events magazine

Owned by Frederick Barclay and the 
estate of this late twin brother David. 
They also own The Daily Telegraph 
newspaper, via Press Holdings.Sir 
David Barclay, along with his twin 
brother Sir Frederick, bought The 
Spectator in 2004, the magazine came 
as a side dish with their purchase of 
the Daily Telegraph. 

Under their ownership, that quickly 
changed. The Spectator (1828) became a 
separate company with no financial 
cross-entanglements.The Spectator was 
established in 1828, and touts itself as 
the best-written and most influential 
magazine in Britain. In 2018, they 
launched their monthly global edition of 
the magazine, bringing to the rest of the 
world the same insight, original thought 
the British have enjoyed for 190 years.  It 
is owned by Frederick Barclay (who 
bought it with his late brother David), and 
also own The Daily Telegraph 
newspaper, via Press Holdings. Press 
Holdings and May Corporation Limited 
are two Jersey Island-registered holding 
companies owned by the Barclay 
brothers, which control the UK holding 
company Press Acquisitions Limited, 
which in turn owns the Telegraph Media 
Group, parent company of The Daily 
Telegraph and The Sunday Telegraph. U.
K. Prime Minister Boris Johnson was 
editor of The Spectator U.K. from 1999-
2005. 

Private For Profit Digital Only 642.25K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), 20K 
print subscribers (2021, 
News Future)

642,250



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

CalMatters Donors who gave $1 million and 
above: College Futures Foundation
Simone and Tench Coxe 
Emerson Collective
The James Irvine Foundation
Kerfuffle Foundation
The Carrie and Greg Penner Fund of The 
Walton Family Foundation
Chan Zuckerberg 
Arnold Foundation. 

Non Profit Digital only 200 Media Partners

"In 2020, CalMatters 
reached 1 in 20 
Californians. Best of luck 
with your research and 
I'd love to see your 
findings when you're able 
to share them." Margarita 
Noriega VP of 
Engagement via direct 
contact (2021)
536K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

536,000

The Information Jessica Lessin is the founder, CEO 
and Editor in Chief. She is the sole 
owner of The Information.

Private For Profit Digital only 521.32K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

521,320

TheCity.nyc Founded by John Wotowicz.
Donations over $1 million: 
John Wotowicz, Leon Levy Foundation, 
Craig Newmark Philanthropies, Charles 
H. Revson Foundation. 
Donated $250,000 - $1,000,000: 
Arnold Ventures, The John S. and James 
L. Knight Foundation, Oak Foundation, 
Richard Ravitch Foundation, Stavros 
Niarchos Foundation. Founder John 
Wotowicz. 

Wotowicz is THE CITY’s publisher, 
overseeing all revenue, technology, 
business and operational activities. 
Previously, He was Managing Director 
and member of the European Investment 
Banking Operating Committee of Morgan 
Stanley and Vice President and member 
of the Global Management Committee of 
Dimensional Fund Advisors. John was a 
Board Member of NPR, Inc. and served 
as Vice Chair, Finance Committee Chair 
and Co-Chair of the CEO Search 
Committee. John was also a founding 
Board Member of the Texas Tribune.                                        

Nonprofit Digital only no subscription, 494.8K 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

494,800

The Marshall Project. A 
nonprofit news organization 
covering the U.S. criminal 
justice system

Founded by former hedge fund 
manager Neil Barsky. 

Other Donors include Chan Zuckerberg 
Foundation, Open Society by George 
Soros, Patrick J. McGovern Foundation, 
Disney Family Foundation, Pritzker 
Pucker Family Foundation, Abrams 
Foundation, Adele Bernhard & Peter 
Neufeld, David Rockefeller Fund, John D. 
and Catherine T. MacArthur Foundation, 
Newman's Own Foundation, The Annie 
E. Casey Foundation, The Ford 
Foundation, The Fund for Nonprofit News 
at The Miami Foundation, Yeuen Kim and 
Tony Lee, Yogen & Peggy Dalal and 
more.

Non Profit Digital only 470.39K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

470,390

The19th.com - reporting on 
the intersection of gender, 
politics, and policy.

American Journalism Project founded 
The 19th. Major Gift Donors listed: 
$1,000,000 and above: 
Craig Newmark Philanthropies, Kathryn 
Murdoch/Quadrivium, Rockefeller 
Philanthropy Advisors' Collaborative for 
Gender + Reproductive Equity. 
Donors $250,000 - $999,999: 
Arnold Ventures, Barbara and Amos 
Hostetter, Ford Foundation, Michelle 
Mercer and Bruce Golden, Pivotal 
Ventures, Scorpio Rising Fund/Susan 
and Nicholas Pritzker, Tricia Raikes, 
Yellow Chair Foundation.

Non Profit Digital Only 30,000 digital newsletter 
subscribers and average 
just over 350k UVs per 
month (2021, personal 
email from Johanna 
Derlega CRO), 458.97K 
on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

458,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

The American Spectator The American Spectator is a 
conservative American online 
magazine covering news and politics, 
founded in 1969 by R. Emmett Tyrrell, 
Jr. and published by the non-profit 
American Spectator Foundation. 

The American Spectator Foundation is a 
D.C.-based non-profit organization that is 
responsible for publishing The American 
Spectator and its daily website. Its annual 
gala, The Saturday Evening Club is an 
event hosted by The American Spectator 
Foundation also raises funds. Rebekah 
Mercer, Peter Leidel, James Piereson 
and others are listed on the board. 
Donors are not listed in the 990.

Non Profit Print and digital 454.88K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

454,880

E&E News Robert Allbritton, founder of Politico, 
is the owner and founder of Capitol 
News Company, the parent company 
of Capitol Hill political newspaper and 
website Politico and now E&E News. 

E&E News reports on energy and 
environment issues for professionals. 
Founded in 1998 by Kevin Braun and 
Michael Witt, the company began as a 
Capitol Hill clipping service, later became 
a weekly newsletter, and in 2000 became 
a Web-based news service. Most of 
E&E's subscribers are institutions, 
including think tanks, energy companies 
and other corporations, environmentalist 
groups, law firms, and state and federal 
agencies.

For Profit Digital Only 414.08K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

414,080

The American Mind A publication of the Claremont 
Institute whose mission is to restore 
the principles of the American 
Founding to their rightful, preeminent 
authority in our national life. The 
Institute is funded by many longtime 
donors in the Biennial Report page 51. 
https://www.claremont.
org/page/claremont-institute-annual-
report/

Non Profit 386.68K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

386,680

The Press Gazette Owned by Mike Danson and his 
Progressive Media International, which 
also owns the magazines New 
Statesman and Spear's. 

UK digital site dedicated to journalism 
and media industry news. Its motto is 
Fighting For Journalism and it contains 
news from the worlds of newspapers, 
magazines, TV, radio and online, dealing 
with launches, closures, moves, 
legislation and technological advances 
affecting journalists. Mike Danson made 
his money from publishing. After 
graduating from Oxford, he worked as a 
management consultant, then in 1989 he 
founded Datamonitor, a market research 
specialist. Mr Danson, 47, a Manchester 
United fan, ran the startup Datamonitor 
on four credit cards before securing 
investment from Reuters. He pocketed 
200M pounds when he sold it.

Private For Profit 380K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

380,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Human Events In 2019, Raheem Kassam, the former 
editor in chief of Breitbart London, 
spearheaded the purchase of Human 
Events from Salem Media Group. 

According to an informed source, the 
purchase price for Human Events was 
around $300,000 and an initial budget of 
$1 million and eight writer. Human Events 
says it is owned by Parallel Media LLC, a 
District of Columbia Limited Liability 
Company. Parallel Media LLC is owned 
by publisher, Will Chamberlain. Human 
Events is funded personally by 
Chamberlain, our “Founding Father” 
membership program, and other small 
donors. 

Private For Profit Digital only 323.80K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

323,800

Commentary Founded by the American Jewish 
Committee in 1945 under the 
editorship of Elliot E. Cohen.

Commentary is a monthly American 
magazine on religion, Judaism, and 
politics, as well as social and cultural 
issues. Commentary magazine 
developed into the leading postwar 
journal of Jewish affairs with well known 
media editor John Podhoretz.

Non Profit Monthly Print 
and digital

317.78K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

317,780

News Nation Owned by Nexstar Perry Sook. 

Launched September 2020, NewsNation 
delivers three distinct hours of news 
content in prime-time, from 8 p.m. to 11 p.
m. ET, with its anchors pivoting to various 
locations nationwide as news breaks and 
stories develop. NewsNation draws on 
the local market, regional and national 
expertise of Nexstar’s 5,400 local 
journalists in 110 local newsrooms across 
the country and delivers news reporting 
that is fact-based, impactful, educational 
and unbiased. Broadcasting live from a 
new, state-of-the-art newsroom and 
studio located at WGN-TV in Chicago

Publicly Traded TV WGN America, which 
reaches 75 million 
homes, has barely made 
a dent in the news 
ratings.

It ranked 87th among all 
cable networks in prime 
time during the week of 
Jan. 11, with an average 
of 62,000 viewers 
watching its newscasts, 
according to Nielsen. 

250,000

The Markup – A nonprofit, 
data-driven, investigations of 
tech and how it influences 
society

Julia Angwin founded this data-driven 
investigation outlet with an initial gift 
of $20 million from craigslist founder 
Craig Newmark of craigslist. 

Two other founders, Sue Gardner and 
Jeff Larson, left after Angwin claimed 
Gardner was "overtly antagonistic toward 
the tech industry, rather than 
journalistically rigorous. Ms. Gardner 
disputed that characterization." Angwin 
has remained and leads the nonprofit. 
They also raised $2 million from the 
Knight Foundation and an additional $1 
million from the Ford Foundation, 
MacArthur Foundation, and The Ethics 
and Governance of Artificial Intelligence 
Initiative. Today, they list donors as: 
Craig Newmark Philanthropies
Arizona Community Foundation
Ethics and Governance of Artificial 
Intelligence Initiative
The Ford Foundation
John S. and James L. Knight Foundation
The John D. and Catherine T. MacArthur 
Foundation
Open Society Foundations
The Diamonstein Spielvogel Foundation
DuckDuckGo
Luminate
Rutgers Center for Law and Justice
New Venture Fund

Non Profit Digital only 241.17K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

241,170



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Life Ceased regular publication in 2007 and 
now only prints collector editions. Owned 
by the Meredith Corporation who 
publish limited edition collectors 
books. Instititutional investors own more 
than 95% of the shares outstanding which 
is unusual. Top institutional investors in 
the company included BlackRock Fund 
Advisors (14.49%), Ariel Investments LLC 
(10.98%), Select Equity Group LP 
(10.22%) and The Vanguard Group, Inc. 
(9.915).

Private For Profit Print 216.05K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

216,050

Ricochet Owned by Silent Cal Productions, LLC 
and founded by Reagan speechwriter 
Peter Robinson and Hollywood writer 
and producer Rob Long covering news, 
politics, entertainment, culture. 

Ricochet Audio Network offers over 50 
original podcasts with new episodes 
released every day. Since 2010, Ricochet 
has been the community for smart, civil 
conversation on the center right. 

Private For Profit Podcast 203.39K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

203,390

Claremont Review of Books The Claremont Review of Books is a 
quarterly review of politics and 
statesmanship published by the 
conservative Claremont Institute. 

The Institute is funded by many longtime 
donors in the Biennial Report page 51. 
These donors are listed as the CRB 
publication committee: Robert Curry
Michael W. Gleba (Sarah Scaife 
Foundation)
Richard W. Graber (Lynde and Harry 
Bradley Foundation)
Kurt A. Keilhacker
Thomas D. Klingenstein
Larry G. Mattson
Robert W. Nelson

Non Profit Quarterly Print 
and digital

186K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

186,000

Intelligencer Originally launched by New York 
Magazine, Vox purchased New York 
Magazine and its titles. Vox Media is 
owned by NBCUniversal, General 
Atlantic, Providence Equity Partners, 
Comcast Ventures, Daniel 
Rosensweig, Jeffrey Weiner, Accel. 

Private/Private 
Equity For Profit

170.84K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

170,840

Science X Science X is wholly owned by Omicron 
Limited, headquartered in Douglas, 
Isle Of Man, United Kingdom. Ed Yong 
wrote about "Churnalism" and PR in 
Science in 2010. 

Launched in 2004 (Phys.org), Science X’
s publishes approximately 200 quality 
articles every day, offering some of the 
most comprehensive coverage of sci-tech 
developments world-wide. The website 
was founded in March 2004 by two PhD 
students motivated by the void in hard 
science news designed for informed and 
educated readers. The initial idea behind 
Science X was to cover physics, 
nanotechnology, and engineering news. 
While maintaining this focus, Science X 
has expanded its coverage to other 
relevant science and technology fields. 
Science X has filled the void and created 
a unique niche in science and technology 
daily news reporting. As proof of this, the 
site immediately soared in popularity on 
the web. Today, Science X is a 
comprehensive sci-tech news portal for 
all major research disciplines. Some 
criticism of Physorg is that it is an 
aggregator of PR for the Science 
industry. 

Private For Profit Digital Readership has grown 
steadily to include 5 
million scientists, 
researchers, and 
engineers every month. 
142K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

142,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

The New Criterion The Manhattan Institute received about 
$15 million in donations in 2019, 
according to its 990 Filing via ProPublica 
and funds the new Criterion and 
Manhattan Institute fellows write for the 
magazine.

The New Criterion, edited by Roger 
Kimball, was founded in 1982 by the art 
critic Hilton Kramer and the pianist and 
music critic Samuel Lipman. Kimball 
currently serves on the board of the 
Manhattan Institute for Policy Research 
and is Chairman of the William F. Buckley 
Jr. Program at Yale. 

Non Profit Print and digital 128.67K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021), 7.5K 
worldwide circulation 
(2021, Media Kit) 

128,670

Modern Age Cultural, literary and political journal 
published by the Intercollegiate 
Studies Institute. 

ISI counts amongst its leaders who have 
been part of the organization ISI’s 
programs: Supreme Court justices Neil 
Gorsuch and Samuel Alito, PayPal co 
founder Peter Thiel, Reason magazine 
editor Katherine Mangu-Ward, Hillsdale 
College president Larry Arnn, and 
Heritage Foundation founder Ed Feulner.

Non Profit Print and digital 115K on average 
monthly uniques 
(SimilarWeb 2021).

115,000

Media Gazer Gabe Rivera, a former software 
engineer at Intel, created TechMeme in 
2005 and added MediaGazer in 2010 to 
track media news and is completely 
funded by Rivera and its revenue 
model. 

Other verticals he owns include 
memeorandum.com/ on politics and 
WeSmirch.com on celebrity news. 
Operating originally as Google News-
style fully-automated news aggregators, 
the company blended in human editors to 
the curation process in 2008. Its staff now 
includes nine news editors. Mr. Rivera 
has never raised outside capital for his 
company, which makes enough money 
from running sponsored company blog 
posts for advertisers like Microsoft, 
Google and Intel to eke out a small profit.

Private For Profit Digital 70K on average monthly 
uniques (SimilarWeb 
2021).

70,000



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

The Washington Spectator Funded by The Public Concern 
Foundation (PCF), a nonprofit 
educational foundation led by well-
known publisher and editor of liberal 
magazines, Hamilton Fish, who is also 
the magazine's editor and publisher.

In 1977, with partner Victor Navasky and 
a group of about 50 other investors, then 
26-year old Hamilton Fish V raised more 
than $950,000 to purchase The Nation 
Magazine, which has been described as 
“a mainstay in liberal journalism for more 
than a century.” Fish V served as the 
Magazine’s publisher and Navasky, a 
former editor of the New York Times 
Magazine, served as its editor.Fish is a 
social entrepreneur, environmental 
advocate and film producer in New York 
City . He is currently the publisher of the 
twice-monthly independent political 
periodical. The website reports that the 
magazine is an independent, progressive 
and reader-supported journal of politics 
and the arts published each month in 
print, and updated daily online at 
washingtonspectator.org. Fish had 
previously been at the New Republic In 
November 2017, Fish resigned as 
publisher following allegations by female 
employees. Fish, PCF President and co-
founder with Fairfax Dorn (Executive 
Director of Ballroom Marfa) of the Marfa 
Dialogues project, has worked throughout 
his career to incorporate political and 
social values in cultural and artistic 
initiatives through documentary films, 
musical theater, film festivals, and 
magazine and book publishing. Media 
Bias reports that Fish is said to be a close 
advisor to George Soros. His is the son of 
the late Representative Hamilton Fish Jr., 
Republican of New York, and the 
grandson of Hamilton Fish Sr., who was 
In Congress for 25 years.

The Washington Spectator was founded 
in 1974 by veteran Capitol Hill reporter 
and Vietnam War critic Tristram Coffin.

Non Profit Print and 
Digital

Solutions Journalism 
Network: Funds solutions 
driven stories in major media 
outlets. 

Donors who fund these stories and 
approach to solutions journalism 
include: 
Barr Foundation, Bill & Melinda Gates 
Foundation, Catherine Hawkins 
Foundation, Chan Zuckerberg Initiative, 
Democracy Fund, Einhorn Family 
Charitable Trust, Emerson Collective, 
Enlight Foundation, Fidelity Charitable, 
Ford Foundation, Google News Initiative, 
Heising-simons Foundation, Horace W. 
Goldsmith Foundation, Knight 
Foundation, Jonathan Logan Family 
Foundation, Endowment For Health
Novo Foundation, Paul Dosberg 
Charitable Fund, Ralph C. Wilson, Jr., 
Rita Allen Foundation, Robert Wood 
Johnson Foundation, The Kendeda Fund, 
Tinker Foundation, Town Foundation, 
William James Foundation, William and 
Flora Hewlett Foundation.                                                                                                                                                                                        

Non Profit All n/a



Mainstream Media 
(ranked by audience size) 

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium Reach # estimated monthly 
uniques for ranking 
purposes

Chronicles: A Magazine of 
American Culture has 
defended Western 
Civilization.

Today, Chronicles is a program of 
Charlemagne Institute, a nonprofit, 
educational organization located in the 
Twin Cities of Minnesota dedicated to 
"defending and advancing Western 
civilization."

It was the U.S. monthly magazine 
published by the Rockford Institute since 
the 1970s, which is an American 
conservative think-tank associated with 
paleo-conservatism, based in Rockford, 
Illinois. The magazine is known for 
promoting anti-globalism, anti-
intervention, and anti-immigration stances 
within conservative politics. In early 2019 
The Rockford Institute merged with The 
Charlemagne Institute, which became the 
new publisher of Chronicles Chronicles is 
funded through a subscription, donation 
and advertising model. The tax-exempt 
organization reported $1.1 million in 
revenue in 2017. Its website does not list 
any donors. 

Non Profit Monthly print 
and some 
digital 

n/a


